9.2.16

Τί συμβαίνει με τη ραπτομηχανή μου και μου μασάει την κλωστή;


























Δε μπορώ να σου τονίσω αρκετά, πόσο σημαντικό είναι να καταφέρεις να περάσεις την κλωστή στη μηχανή σωστά. Είναι το πρώτο βήμα, και μη σου πω το 90% του όλου θέματος. Και είναι περισσότερο ένα ψυχολογικό κατώφλι που πρέπει να περάσεις, παρά τεχνικό. Αν το κάνεις αυτό, είσαι ένα βήμα πριν ράψεις τα ρούχα σου! Γι' αυτό και αφιερώνω ακόμα μία ανάρτηση σε αυτό, πριν περάσουμε στα της ραπτικής (είναι κατηφόρα μετά, ευκολάκι!).

Ξέρω ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι αρχάριες είναι κυρίως αυτό, και είναι αυτό που τις σταματάει από το να ξεκινήσουνε να ράβουνε. Αν απογοητευτείς σε αυτό το σημείο (και είναι, πραγματικά, πολύ εκνευριστικό να προσπαθείς και να προσπαθείς, και να εξακολουθεί η μηχανή να σου μασάει τις κλωστές, και να σου φεύγουνε ωραίες λέξεις προς τη μηχανή και την ακαματοσύνη σου), το πιθανότερο είναι να τα παρατήσεις πριν καν αρχίσεις. Αλλά. Αυτό είναι το σημείο στο οποίο πρέπει να επιμείνεις και να επιμείνεις και να ξαναεπιμείνεις!


Καταρχάς, κάνε μου μια χάρη και διάβασε το εγχειρίδιο χρήσης της μηχανής σου προ-σε-κτι-κά! Δες και την προηγούμενή μου ανάρτηση, για το πώς να ξεκινήσεις με τη ραπτομηχανή σου. Και μη φοβάσαι, όλες το παθαίνουμε αυτό με το μπέρδεμα των κλωστών στην αρχή. Αν όμως το κάνεις σωστά μία φορά, τότε δεν υπάρχει γυρισμός, και δεν θα σου ξανασυμβεί ποτέ, και θα λες, πώς το πάθαινα εγώ αυτό!
Παρακάτω σου έχω επτά σημεία ελέγχου, για να διορθώσεις αυτό το χαζοπρόβλημα:
1) Σιγουρέψου ότι έχεις το σωστό νούμερο βελόνας για το ύφασμα που ράβεις. Τα συχνότερα νούμερα των βελόνων είναι από το 70 (για πολύ λεπτά υφάσματα) μέχρι το 110 (για χοντρά υφάσματα). Για τις περισσότερες περιπτώσεις, ένα νούμερο 80 ή 90 είναι καλό. Λανθασμένος συνδυασμός υφάσματος-βελόνας οδηγεί σε κουβάρια! Περισσότερα για τις βελόνες και τα είδη τους, θα σου πω σε επόμενη ανάρτηση!
2) Καθάρισε καλά τη ραπτομηχανή σου. Μέσα στο συρταράκι της ραπτομηχανής σου, λογικά έχει ένα μικρό βουρτσάκι. Αν δεν έχει ή αν το έχασες, μη σκας. Πάρε ένα μικρό πινελάκι (με λίγο σκληρές τρίχες, καλύτερα), και καθάρισε το εσωτερικό της. Θα χρειαστεί να ξεβιδώσεις το πλατώ με ένα μικρό πραγματάκι που είχε πάλι η ραπτομηχανή σου στα εργαλεία της (αν δεν το έχεις, κάνει και ένα λεπτό κατσαβιδάκι ή ένα μαχαίρι). 
3) Έλεγξε τη διαδρομή της πάνω κλωστής σου: έχει περάσει από όλους τους οδηγούς που έπρεπε να περάσει; Δυστυχώς, κάθε ραπτομηχανή έχει τα δικά της, οπότε δε μπορώ να σου δείξω ακριβώς τί να κάνεις, εκτός και αν έχεις ίδια ακριβώς ραπτομηχανή με τη δική μου (αλλά, αν έχεις ίδια με τη δική μου, που είναι η Singer Smart II, αυτό που έχεις να κάνεις είναι να δεις τους αριθμούς που βρίσκονται πάνω στη μηχανή και να τους ακολουθήσεις). Συμβουλέψου το εγχειρίδιο (σ' το ξαναλέω)!
4) Έλεγξε την τάση της πάνω κλωστής σου  (δηλαδή το πόσο δυνατά τραβάει, πόσο τεντωμένη είναι). Ο ρυθμιστής της τάσης μπορεί να είναι, ας πούμε, από το 0 μέχρι το 9 ή μέχρι το 5,6 κλπ. Αλλά, κάπου στα ενδιάμεσα νούμερα, θα έχει σκιασμένα/διαγραμισμένα, κάπως μαρκαρισμένα τέλος πάντων, τα συνιστώμενα, εκεί δηλαδή που πρέπει να έχεις την τάση ρυθμισμένη ώστε να λειτουργούν όλα καλά. Μέσα σε αυτή τη ζώνη θα κινείσαι!
5) Έλεγξε την τάση της κάτω κλωστής σου, δηλαδή του υποδοχέα της μασουρίστρας σου. Ο υποδοχέας αυτός έχει ένα μικρό βιδάκι επάνω, το οποίο σφίγγει και χαλαρώνει με ένα μικρό κατσαβιδάκι (το έχω κάνει και με το νύχι, το οποίο φυσικά και το έσπασα, αλλά πάντως γίνεται). Όταν κουνάς τον υποδοχέα αυτόν σαν γιο-γιο (χαλαρά, όμως, μην παρασυρθείς και βρεθούν αλλού οι μασουρίστρες κι αλλού οι κλωστές), θα πρέπει να φεύγει προς τα κάτω (δηλαδή να ξετυλίγεται η κλωστή) σχετικά εύκολα. Ούτε να φεύγει με τη μία προς τα κάτω χωρίς να το κουνάς (πολύ χαλαρό, οπότε θέλει σφίξιμο η βιδίτσα), ούτε να μη φεύγει καθόλου (πολύ σφιχτό, οπότε θέλει χαλάρωμα η βιδίτσα). Επίσης, πρέπει να έχεις βάλει σωστά τον υποδοχέα με τη μασουρίστρα στο κάτω μέρος της μηχανής σου. 
6) Όταν φέρνεις την κάτω κλωστή επάνω, στο πλατώ, να προσέχεις, και να μην ανεβοκατεβάσεις τη βελόνα (με το στρογγυλό διακόπτη στα πλάγια να γυρνάει πάντα προς τα σένα, ποτέ προς τα πίσω) περισσότερες από μία φορά. Ξεκινάς έχοντας τη βελόνα στο υψηλότερό της σημείο, κρατάς την κλωστή με το αριστερό σου χέρι, ίσα ίσα να είναι τεντωμένη (μην την τραβάς), και αρχίζεις να περιστρέφεις με το δεξί σου χέρι τον πλαϊνό στρογγυλό διακόπτη προς τα σένα, μέχρι η βελόνα να κατέβει και να ξανα-ανέβει εκεί που ήτανε. Σε εκείνο το σημείο, τραβάς λίγο με το αριστερό σου χέρι την κλωστή, και, ω του θαύματος, η κάτω κλωστή εμφανίζεται πάνω!
7) Όταν ξεκινάς να ράψεις, πρόσεξε να κρατάς τις δύο κλωστές (την πάνω και την κάτω) με τα δάχτυλά σου μόνο για τα πρώτα 5-6 γαζιά, για να μην τα μασήσει από κάτω, και σου κάνει μπέρδεμα!
Παρακολούθησε και το παρακάτω βίντεο, να σου λυθούν όλες οι απορίες (ελπίζω), και μην ξεχάσεις να κάνεις εγγραφή στο κανάλι μου στο youtube (ναι, έχω και τέτοιο), για να βλέπεις όλα τα βιντεάκια που ανεβάζω (θα ανεβάσω κι άλλα!), και επίσης, κάνε και ένα like στη σελίδα μου στο Facebook-είμαστε ωραία παρέα κι εκεί!



♥ Pelagie

29 σχόλια:

  1. Αχ, σ' ευχαριστώ πολύ, Pelagie μου... Με βοήθησαν πολύ οι οδηγίες σου και το βιντεάκι.
    Δεν είχα καθαρίσει ποτέ το πλατώ.... έχω ΜΙΑ βελόνα για όλα τα υφάσματα, από μεταξωτά μέχρι φλοκάτες που λέει ο λόγος!!!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις μία βελόνα; Εννοείς ένα νούμερο ή ένα τεμάχιο; Γιατί, αν είναι ένα τεμάχιο, θέλω κι εγώ μια τέτοια, αθάνατη!
      xo

      Διαγραφή
  2. Respect madame Pelagie!Δώσε τα φώτα σου στον λαό,που θέλει να μάθει να ράβει έχοντας την σκονισμένη ραπτομηχανή του στην άκρη(γκουχ,γκουχ)..περιμένουμε και την συνέχεια,ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Παθούσα κι εσύ; Πολλές είναι, τελικά, αυτές που γλυκοκοιτάζουν τις ραπτομηχανές τους και φοβούνται να τις πλησιάσουν...
      Ευχαριστώ πολύ! Ετοίμασα ήδη το επόμενο βίντεο, και γράφω πολλές αναρτήσεις (ταυτόχρονα!), οπότε μείνε συντονισμένη!

      Διαγραφή
  3. Τι ωραία ιδέα είχες.... περιμένω τη συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Σοφία. Εσύ, βέβαια, από ό,τι είδα, δεν τα χρειάζεσαι αυτά των αρχαρίων, από ό,τι είδα, φτιάχνεις θαύματα!

      Διαγραφή
    2. γεια σας!! τι μπορεί να συμβαίνει όταν η μηχανή πάνω γαζωνει κανονικά κ κάτω κανει χαλαρές θυλιτσες ;τα έχω δοκιμάσει όλα....(δεν είμαι κ τόσο αρχάριο)εχει πισμωσει πολύ όμως κ παίζει με τα νεύρα μου..βοήθεια!!!ευχαριστω

      Διαγραφή
    3. Λοιπόν, άμα έχεις απορίες, καλύτερα να τις στέλνεις στη σελίδα στο facebook, εδώ μερικές φορές τα σχόλια, εχμ, παραπέφτουν να το πω; Θα το πω.
      Η πρώτη αιτία για τα προβλήματα που δημιουργούνται με τη ραπτομηχανή είναι η βελόνα σου: είναι πιθανότατα παλιά (μπορεί να μην έχεις καιρό που την έβαλες, βέβαια, αλλά παίζει να στράβωσε λίγο από κακό χειρισμό ή από κακή κατασκευή της ίδιας της βελόνας) και θέλει αλλαγή ή είναι λάθος νούμερο για το ύφασμα που ράβεις! Όταν συμβαίνουν τέτοια που δεν εξηγούνται, το πρώτο πράγμα που κάνω εγώ είναι να αλλάζω τη βελόνα.
      Αν την άλλαξες και δεν έγινε τίποτα (καλό), τότε δοκίμασε να ξανακλωστίσεις τη μηχανή σου (και την πάνω και την κάτω κλωστή), και πρόσεξε ιδιαίτερα με ποιά φορά θα βάλεις τη μασουρίστρα (την κάτω κλωστή, δηλαδή) στη θήκη της!
      Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο (αν και τόσο καιρό μετά, μάλλον έχεις βρει την άκρη μόνη σου:( )!

      Διαγραφή
  4. Εχω αγοράσει εδώ και 4 χρόνια την ραπτομηχανή και οι απόπειρες μου είναι όλες τραγικές με αποτέλεσμα να την σκεπάσω....και απλά να την βλέπω στο γραφείο.... Αυτές τις μέρες όμως αποφάσισα να κάνω έρευνα στο internet ώστε να μάθω σιγά σιγά να ράβω.... Και έπεσα πάνω σου.... ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..... ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ!!! ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!! Τις επόμενες ημέρες μόλις τελειώσω ένα άλλο project που έχω αναλάβει θα ξεκινήσω τα πρώτα μου βήματα στο ράψιμο.... Σε ευχαριστώ και πάλι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντριάνα, είναι πολύ γνωστό φαινόμενο αυτο, να παίρνεις τη μηχανή και να την παρατας απογοητευμένη!
      Αλλά, όλα θέλουν μια δεύτερη ευκαιρία, άρα καλά θα κάνεις που θα την ξεσκεπάσεις την καημένη, θα σε ευχαριστήσει με τον χρόνο αυτή, και θα περάσετε πολύ ευχάριστα και δημιουργικά μαζί! Και θα σου μείνουν και ρούχα να τα φοράς, αυτό πού το πας;
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, και καλώς ήρθες στον κόσμο της ραπτικής!

      Διαγραφή
  5. γεια!1 χρειαζομαι βοηθειααα.ενω από πανω η μηχανη μου γαζωνει τελεια από κατω κανει θυλιτσες κατι σα πετσετε....γιατι;εχω δοκιμασει τα παντα..(δεν είμαι κ τοσο αρχαρια)ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πελαγία καλησπέρα, πριν σου πω αυτό που θέλω , θα σου πω ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ blog!!! Μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και άντρες οι οποίοι θέλουν να μάθουν να ράβουν με μηχανή , μην απευθύνεσαι μόνο σε γυναίκες! Σε ευχαριστώ, μέσα από αυτά που διάβασα βρήκα γιατί δεν μπορούσα να ράψω, εδώ μια αρχαία singer που την βρήκα στην αποθήκη από την προ γιαγιά μου , της έβαλα μοτέρ , την λάδωσα .... και έκανα το πρώτο κόντημα παντελονιού! Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!
      Καταρχάς, ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, είσαι πολύ ευγενικός!
      Και, ναι, έχεις δίκιο για το ότι απευθύνομαι μόνο σε γυναίκες, πολύ κακώς πράττω! Το ξέρω ότι υπάρχουν και άντρες που με διαβάζουν, απλώς, οι στατιστικές (δηλαδή η σελίδα στο FB, βασικά) δείχνουν ότι το 93% των αναγνωστών είναι γυναίκες. Η ελληνική γλώσσα εδώ, λόγω του πλούτου και της ποικιλομορφίας της μας δυσκολεύει-αν έγραφα στα αγγλικά, δεν θα είχαμε ανάγκη από γένη (θα έλεγα tall, και δεν θα ήξερες αν εννοούσα ψηλός ή ψηλή, ας πούμε). Και είναι δύσκολο να γράφω συνέχεια και τα δύο γένη! Το κάνω για λόγους ευκολίας και στην γραφή, αλλά και στην ανάγνωση των αναρτήσεων.
      Κατά τα άλλα, πόσο χαίρομαι όταν ακούω ότι βοήθησα κι εγώ λιγάκι να ξεκινήσει κάποιος/α (βλέπεις, δε φαίνεται ωραίο, χεχε) να ράβει, αν και, ας μη γελιόμαστε, όλα μόνοι/μόνες σας τα κάνετε, με θέληση, πείσμα και όρεξη, εγώ δίνω μόνο ένα μικρό σπρώξιμο, μια αφορμή για να το δοκιμάσετε!
      Και πάλι ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  7. Ευχαριστώ πολύ!
    Οι οδηγίες σου με βοήθησαν πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, τί καλά! Πολύ χαίρομαι, αλήθεια! Αυτός ήταν κι ο σκοπός, άλλωστε, να βοηθήσω και καμία ψυχή που παλεύει με τη ραπτομηχανή και παιδεύεται!

      Διαγραφή
  8. Ιδομεν το φως το αληθινον,μπραβο κυρια μου,ενας φιλος,Αποστολος,σευχαριστω για τα φωτα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νά 'σαι καλά, Απόστολε, ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι πολύ που βοήθησα, αλήθεια (και γι' αυτό άλλωστε το έγραψα το ποστ, για να βοηθήσω)!

      Διαγραφή
  9. νασαι καλα ημουνα ετοιμη..να την εκπαραθυρωσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχααχα! Όχι τίποτα, τί θα σου έφταιγε ο καημένος/η που θα την έτρωγε στο κεφάλι!
      Πολύ χαίρομαι που βοήθησα λίγο!

      Διαγραφή
  10. Δεν βλέπω άνδρες στην παρέα!!amateur tailor(ανδρας) στην παρέα.Με την παλαιά singer της γιαγιάς δίνω την μάχη μου. το εξασκώ ως hobby και.... τα καταφέρνω. Οι παρατηρήσεις σου Πέλαγος (σου πάει και αυτό) με βοηθούν πολύ, σ' ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, εδώ είναι και οι άντρες, αλλά είναι λίγοι και δεν φαίνονται!
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια, και συγχαρητήρια για τη χρήση της μηχανής της γιαγιάς! Ελπίζω να έχεις βάλει πεντάλ και να μη τη λειτουργείς με το χέρι, όπως και νά 'χει, όμως, μπράβο σου!

      Διαγραφή
  11. Κυρία μου σε ευχαριστούμε πολύ για τις παρουσιάσεις σας, τα φώτα σας για ένα πρόβλημα. Η μητέρα μου έχει μία singer 8280 και δεν ανεβαίνει η κλωστή παρότι εφαρμόσαμε τις οδηγίες σας.Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν κάνετε σωστά τη διαδικασία (και καλύτερα να κάνετε τη διαδικασία που αναφέρεται στο εγχειρίδιο χρήσης της δικής σας ραπτομηχανής, που λογικά θα είναι η ίδια), τότε το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι ίσως υπάρχει κάποιο πρόβλημα συγχρονισμού μεταξύ της βελόνας και του άγκιστρου στο οποίο στερεώνεται η μασουρίστρα (κάτω κλωστή).
      Η διαδικασία είναι λίγο τεχνική και λεπτομερής, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να φωνάξετε απαραίτητα μάστορα. Κάποιος που "τό'χει" λίγο με τα μηχανήματα και τα κατσαβίδια εν γένει, πιθανότατα να μπορέσει να το διορθώσει. Σε αυτό το βίντεο δείχνει πώς να το διορθώσετε: https://www.youtube.com/watch?v=fzhR6PNlI4E
      Το βίντεο είναι στα αγγλικά, αλλά λογικά θα μπορέσετε να καταλάβετε τί κάνει και πώς το διορθώνει.
      Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία για το αν θα τα καταφέρετε, τότε καλέστε κάποιον μάστορα να το δει!
      Ελπίζω να βοήθησα.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση θα το προσπαθήσω σύμφωνα με τις οδηγίες σας και συγχαρητήρια για την προσφορά σας, απόδειξη ταλέντου,καλλιέργειας και παραγωγικής ενασχόλησης χαρακτηριστικά που δυστυχώς τείνουν να εκλείψουν από την σύγχρονη Ελληνίδα.
      Βασίλης

      Διαγραφή
    3. Καλέ, σιγά το πράγμα, ελπίζω πραγματικά να βοήθησα λιγάκι και να λυθεί το πρόβλημα. Αλλά ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  12. βοήθεια ~! η μηχανή μου singer 1288 δεν μου δίνει καθόλου την κλωστή απο το κάτω μασουράκι , εκεί που γάζωνα μια χαρά ξαφνικά κάτι έγινε με την βελόνα και μετά δεν ξανακουνήθηκε ο στρόφαλος κάνω με τον ιμάντα , δεν παίρνει την κλωστή δεν κάνει τίποτε !έχεις καμιά γνωμη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμ, δεδομένου ότι έχουν περάσει σχεδόν δύο εβδομάδες από το σχόλιό σου (σόρρυ, τα σχόλια στο blog δεν τα βλέπω τόσο συχνά, αλλά την επόμενη φορά, σε τυχόν sewing emergency, στείλε στη σελίδα στο Fb!), ελπίζω να το έλυσες το θέμα. Μου ακούγεται για πρόβλημα της βελόνας (είχε μάλλον στραβώσει), πάντως!

      Διαγραφή
  13. Εγώ θα το ξαναπώ: το σημαντικότερο εξάρτημα πλάι στη ραπτομηχανή είναι το τσιμπιδάκι (όχι των φρυδιών όμως, το μακρουλό, να νοιώθεις και λίγο Dr House). Έχω μπλοκάρει 2 μηχανές σε 1 εβδομάδα. Την πρώτη (μία ημιεπαγγελματική κούκλα vigorelli του 1965) την άφησα να ξεκουραστεί - δεν είναι για τα δόντια μου, τρελά τα γκάζια. Θα την ξεμπλοκάρω αργότερα - τώρα που έμαθα... αχαχαχααα Έχω περάσει 1/2 ώρα να στρίβω αργά και σταθερά μπρος-πίσω τη ρόδα, με τη μηχανή γερμένη κι ανοιγμένο το πορτάκι της όπου είναι η σαΐτα, με ένα φως-προβολέα, χωρίς γυαλιά πρεσβυωπίας γιατί δεν έχω ένεκα η ματαιοδοξία μου, και φυσικά την τσιμπίδα στο χέρι... όχι κάνε το εικόνα και πες μου ότι δεν μοιάζει με καρτούν :-) Το θέμα είναι όμως αυτο που λες: βρε μην απογοητεύεστε! Θα μάθετε... Αμήν :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχαχαχα! Αν και εγώ δεν το πολυχρησιμοποιώ το τσιμπιδάκι στη ραπτομηχανή (έχω ένα, όμως, που είναι πολύ χρήσιμο στον κοπτορράπτη μου), υποθέτω ότι πρέπει να είναι πολύ χρήσιμο και βολικό για κάποια που ξεκινάει και ίσως κάποια φορά μπερδέψει πολύ την κλωστή της!
      Αυτό με τη ρόδα μπρος-πίσω μου φαίνεται πολύ γνώριμη κίνηση, πάντως! ;)
      Φαντάζομαι ανθρώπους να μπαίνουν στο σπίτι σου και να σε βλέπουν έτσι-θα λένε, α, καλά, πάει κι αυτή.
      Τέλος, και μάλλον πρέπει να το γράψω κάπου αυτό, τώρα που το σκέφτομαι, οι αρχάριες πρέπει να μένουν μακριά από τις επαγγελματικές μηχανές, γιατί δεν προλαβαίνονται (όχι ο αρχάριες, οι μηχανές)!

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!