25.1.16

Τί ραπτομηχανή να αγοράσω;



Είναι κανείς εδώ (ώ-ώ-ώ...η ηχώ ήταν αυτή!);
Όταν ξεκίνησα να ράβω, το έκανα, βασικά, στο μυαλό μου. Μη γελάς. Είχα δει πολλά βίντεο στο YouTube πριν αγοράσω τη ραπτομηχανή μου. Για κανα τρίμηνο έβλεπα ασταμάτητα τουτόριαλς, και το βράδυ πριν κοιμηθώ τα αναπαρήγαγα στο μυαλό μου. Έτσι, όταν πήρα τη Singer μου, σχεδόν κατευθείαν ξεκίνησα να ράβω. Είδα πολλά βίντεο για το πώς να ράβεις φούστα, φόρεμα, τσάντα, πώς να περνάς τις κλωστές, πώς να σουρώνεις, τί να σου λέω τώρα, αλλά. Δεν έψαξα καθόλου για το ποια ραπτομηχανή να αγοράσω. Επειδή, μια ωραία πρωία, είπα θα πάω να πάρω τη ραπτομηχανή, και πήγα. Χωρίς να το ψάξω καθόλου! Δεν ρώτησα κανέναν, δεν διάβασα καμία κριτική. Πήρα την πιο φθηνή Singer που υπήρχε τότε. Η Singer μου (έχω τη Smart ΙΙ), μου βγήκε μια χαρά μηχανούλα, αλλά ίσως θα έπρεπε να το είχα ψάξει λίγο καλύτερα.

Λοιπόν. Ξέρω τί ερωτήσεις περνάνε από το μυαλό σου: Ποιά ραπτομηχανή να διαλέξω; Φθηνή; Πιο ακριβή, για να είναι και αξιόπιστη; Τί μάρκα; Τί μοντέλο; Να έχει ελαστική ραφή ή όχι; Θα με βολέψει; Κι αν βαρεθώ και πάει τζάμπα η επένδυση; 
Σταμάτα να παιδεύεσαι και να αναρωτιέσαι, γιατί ακολουθεί (τα-ρα!) ο Απόλυτος Οδηγός Επιλογής Ραπτομηχανής!
Τα πράγματα έχουν ως εξής:
Πριν ξεκινήσεις να ψάχνεις στα καταστήματα για ραπτομηχανή καινούρια, θα σου έλεγα να κάνεις μία έρευνα πρώτα στα οικεία σου σπίτια. Ρώτα τη μαμά, τη γιαγιά, τη θεία, τη γειτόνισσα, στην πόλη, στο χωριό, στο νησί, στο εξοχικό στην αποθήκη. Όλο και κάποια θα έχει ή θα ξέρει κάποια που έχει ραπτομηχανή παλιά και ξεχασμένη. Οι παλιές ραπτομηχανές δεν θέλουν συνήθως πολλά πράγματα για να ξαναλειτουργήσουν. Αν είναι ξεχασμένες σε κανα πατάρι ή αποθήκη για καιρό, καλό θα είναι να έρθει κάποιος τεχνικός για έλεγχο και σέρβις. Συνήθως θέλουν ένα καλό λάδωμα, και είναι πάλι έτοιμες να κελαηδήσουν! Αν η μηχανή είναι πολύ παλιά και χωρίς εγχειρίδιο χρήσης, τσέκαρε την μεταλλική ετικέτα που συνήθως υπάρχει στο πίσω ή στο κάτω μέρος της, για να βρεις το μοντέλο. Με αυτόν τον αριθμό, ψάξε στο Google να βρεις το εγχειρίδιο. Θα εκπλαγείς με το πόσα εγχειρίδια κυκλοφορούν εκεί έξω.
Επίσης, σε αυτό το πνεύμα, πήγαινε στο κοντινότερό σου μαγαζί με ραπτομηχανές, το οποίο είναι πολύ πιθανό να έχει, εκτός από καινούριες, και μεταχειρισμένες και συντηρημένες μηχανές. Ρώτα τους, παρεμπιπτόντως, και τί ευκολίες κάνουν στις πληρωμές για τις καινούριες.
Αν δε βρεις ραπτομηχανή παλιά, τότε θα πρέπει να αγοράσεις. Πρώτα απ' όλα θα πρέπει να αναρωτηθείς το εξής: Τί είδους υφάσματα θέλεις να ράβεις; Τί φοράς; Τί (θα ήθελες να) φτιάχνεις; Αν θέλεις να ράβεις ρούχα για σένα, θα πρέπει να δεις τί υφάσματα φοράς. Οι επιλογές σου εδώ είναι δύο: σταθερά και ελαστικά υφάσματα. Τα σταθερά υφάσματα είναι, για παράδειγμα, τα βαμβακερά χωρίς προσθήκη ελαστάνης (όπως, ας πούμε τα σεντόνια και οι κουρτίνες), ενώ ελαστικά είναι τα μακό, τα φούτερ και τα πλεκτά. Η δεύτερη κατηγορία υφασμάτων απαιτεί από τη ραπτομηχανή να έχει ελαστική ραφή. Οι απλές βασικές ραπτομηχανές δεν έχουν ελαστική ραφή (και στις περισσότερες περιπτώσεις ούτε και τα παλιά μοντέλα), και αυτή η λειτουργία ανεβάζει το κοστολόγιο κατά €50-€60. Αν η ραπτομηχανή υποστηρίζει ελαστικό γαζί, αυτό θα αναφέρεται καθαρά στην περιγραφή των γενικών χαρακτηριστικών της:


ΟΚ. Τώρα. Από πού θα την αγοράσεις. Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις, φυσικά (και, για να διαβάζεις αυτό το κείμενο, έχεις κάνει τη σωστή αρχή), είναι να κάνεις μία έρευνα στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι εκεί μέσα θα τα βρεις όλα. Το βασικό μειονέκτημα είναι ότι εκεί μέσα...θα τα βρεις όλα. Και θα τα δεις όλα! Το πιθανότερο είναι ότι θα ζαλιστείς και θα πελαγώσεις. Υπάρχουν πολλές μάρκες εκεί έξω: Η πρώτη που σου έρχεται στο μυαλό είναι, μάλλον η Singer- από πολύ παλιά στα ελληνικά σπίτια. Η αλήθεια είναι ότι οι ραπτομηχανές Singer είναι, όντως, πολύ καλές, αλλά υπάρχουν και άλλες εξίσου καλές στην αγορά: Brother, Janome, Bernina, Husqvarna, Pfaff, Juki... Είναι πολύ εύκολο να χαθείς, αλλά οποιαδήποτε από αυτές είναι ποιοτικές και αξιόπιστες. Προσοχή στις ραπτομηχανές που διαφημίζονται και είναι πολύ μικρές, σαν μεγάλα συρραπτικά: Δεν. Κάνουν. Τίποτα!
Μία υποσημείωση, για μία ειδική περίπτωση: Τα τελευταία χρόνια έχει κυκλοφορήσει πολύ και η ραπτομηχανή του Lidl, με το εμπορικό όνομα SilverCrest. Αυτές τις ραπτομηχανές τις βγάζουν περιοδικά (μπορεί να τις βγάλουν μία φορά το εξάμηνο, μπορεί και δύο), δεν τις έχουν μονίμως στο στοκ τους, γι' αυτό πρέπει λίγο να τις κυνηγήσεις και να έχεις το νου σου. Κάνε εγγραφή στο newsletter τους και περίμενε να εμφανιστεί, αν έχεις υπομονή. Μετά, πήγαινε και στήσου πρωί πρωί έξω από το κοντινό σου Lidl, γιατί αυτές εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού! Στο προκείμενο, η τιμή τους είναι αξιοπρεπέστατη (συνήθως γύρω στα €75-€80), και έχουν και ελαστικό γαζί. Από κορίτσια που τις έχουν χρόνια, και μία πολύ μικρή στατιστική που έχω κάνει, έχουν αποδειχθεί αξιόπιστες. Αν έχεις άλλη πληροφόρηση, παρακαλώ πολύ βάλ'τη στα σχόλια!
Θέσε έναν προϋπολογισμό στο εγχείρημά σου. Σε προδιαθέτω ότι, για μία αξιοπρεπή ραπτομηχανή (και με ελαστική ραφή), χαμηλότερη τιμή από των Lidl δύσκολα θα βρεις (ακόμα και αν είναι σε προσφορά). Από κει και πέρα, οι τιμές ξεκινούν στα €90-€95 για τις βασικές ραπτομηχανές χωρίς ελαστική ραφή. Θυμήσου το εξής: δεν χρειάζεται να είναι εξτραβαγκάντσα η μηχανή σου για να σου κάνει τη δουλειά. Αυτό που χρειαζόμαστε για να ράψουμε ακόμα και τα πιο πολύπλοκα ρούχα, είναι δύο γαζιά: το ίσιο και το ζιγκ-ζαγκ. Οι διακοσμητικές ραφές που έχουν οι πιο πολλές μηχανές χρησιμεύουν σε ελάχιστες περιπτώσεις (εκτός κι αν ράβεις συνέχεια αντικείμενα που το χρειάζονται-παιδικές κουβερτούλες, ρουχαλάκια, μαξιλαροθήκες και τέτοια).
(Παρακαλώ πολύ, κάνε υπομονή να πετύχεις καμιά καλή προσφορά, γιατί ξέρω ότι, από την ανυπομονησία μας να ξεκινήσουμε, τις πιο πολλές φορές δεν κάνουμε και πολύ καλή-αν όχι καθόλου- έρευνα αγοράς! Πώς θα καταλάβεις ότι είναι καλή η προσφορά; Θα το καταλάβεις, αν παρακολουθείς για ένα διάστημα τις τιμές. Θα σου έλεγα να εγγραφείς και στα newsletter των άλλων μεγάλων καταστημάτων, Κωτσόβολο, Media Markt, για να μαθαίνεις τις προσφορές.)

Συνοψίζοντας, λοιπόν:

  • Ψάξε να βρεις μία παλιά ραπτομηχανή, και ρώτα πόσο θα κοστίσει το σέρβις της. Αν είναι μέχρι €20, είναι μια χαρά.Από τα €40-€50 και πάνω, νομίζω ότι δεν αξίζει. Θα δώσεις λίγα ακόμα, και θα πάρεις καινούρια.
  • Τί προϋπολογισμό έχεις; Με €90-€100 παίρνεις μία πολύ αξιόπιστη και ποιοτική μηχανή 
  • Τί υφάσματα θα ράψεις; Σταθερά ή ελαστικά; Αυτό θα καθορίσει και το αν η μηχανή σου θα έχει ελαστικό γαζί ή όχι.

Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι!


♥ Pelagie

79 σχόλια:

  1. Πολύ καλό και κατατοπιστικό το άρθρο σας Πελαζί! Έχω εδω και δύο μήνες την ραπτομηχανή του lidl και την δουλευώ πολύ συχνά....αλλά δεν ήξερα ότι έχει ελαστικό γαζί (χαχαχα...τι ασχετη που είμαι θεε μου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει μία περίπτωση να μην έχει ελαστικό γαζί η SilverCrest σου. Εξαρτάται από το μοντέλο, μπορείς να το τσεκάρεις στο εγχειρίδιο χρήσης της ή στο site του Lidl-λογικά έχει τα παλιότερα εγχειρίδια εκεί! Ξέρω κορίτσια που την έχουν περισσότερο καιρό, και είναι πολύ ευχαριστημένες, το οποίο σημαίνει ότι θα σου βγει πολύ καλή η επένδυση!

      Διαγραφή
  2. Καλέ, τι ωραίο blog!!!! Τι καλά που μου το έδειξε η Άννα από το In my closet!!!! Το αγαπώ αυτό το κορίτσι! Ακου τώρα τι έχω πάθει! Εγώ μέχρι πριν λίγο καιρό, είχα μια τρέλα με το πλέξιμο! Πολλά κουβάρια λέμε! Πολλά σχέδια! Πάθος ατελείωτο. Με την ραπτική δε, ούτε επίπεδο κουμπιού! Μέχρι και τα κουμπιά μου, στην μαμά μου τα έδινα να μου τα ράβει. Και δεν φτάνει αυτό, είμαι μια ακαμάτρα ως προς την ραπτική, ενώ ο πατέρας μου είναι ράφτης και η μάνα μου μοδίστρα (ντρέπομαι τώρα....). Και ξαφνικά, ενώ από την μέρα που γεννήθηκα υπάρχει ραπτομηχανή μέσα στο σπίτι και εγώ ούτε που την κοιτούσα, μου χάρισε μια πελάτισσα μια ραπτομηχανή (elna η μάρκα της, κάνει πολλά κόλπα απ' ότι είδα) και την έφαγα την πετριά! Και άρχισα να φλερτάρω μαζί της, να παίζω, να δοκιμάζω, να αχρηστεύω υφάσματα και κλωστές στην προσπάθειά μου και να με βλέπει η μάνα μου και να θέλει να με τρέξει στους καλύτερους γιατρούς, γιατί όσο να πεις, στα 42 ξαφνικά να θες να μάθεις ράψιμο, είναι ένα θέμα. Έτσι τώρα έχω στο σπίτι μαζί με τα κουβάρια μου που πλέκω, τρεις ραπτομηχανές, μια της μαμάς μου ποδοκίνητη singer, μια μικρούλα που μου είχαν δώσει δώρο με την πρέσα σιδερώματος και μια αυτή που μου χάρισε η πελάτισσα! Έχω μάθει να περνάω την κλωστή σωστά, (yeahhhhhhhhhhhhhhh), να την βάζω σε λειτουργία (αμ πως) και να γαζώνω, απλά, λιτά και .....θεόστραβα! Θα μάθω ποτέ να πατάω ίσιο γαζί θεούλη μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Άννα είναι πολυπράγμων, χρυσοχέρα, και δεν της ξεφεύγει τίποτα! Είναι να την θαυμάζεις.
      Όσο για την ιστορία σου, καλά, κλαίω! Αλλά σε καταλαβαίνω. Κι εγώ κάπως έτσι την έφαγα την πετριά, στα ξαφνικά (λες και υπάρχει άλλος τρόπος να φας την πετριά)! Έχεις δίκιο, έπρεπε να αναφέρω και τις Elna, ελβετικές μηχανές κι αυτές, πολύ ποιοτικές. Πολύ γενναιόδωρη η πελάτισσά σου, κι εσύ πολύ τυχερή που την πήρες!
      Το χάος του σπιτιού το καταλαβαίνω, το σπίτι από τότε που άρχισα να ράβω είναι μέσα στις κλωστούλες (αυτές είναι οι χειρότερες, σ'το λέω).
      Όσο για το γαζί που δεν είναι ακόμα ίσιο, μην απογοητεύεσαι (αν και κάτι μου λέει ότι, στη φάση που είσαι, της πετριάς, δεν είναι και πολύ εύκολο να απογοητευτείς): το ίσιο γαζί θα έρθει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι νομίζεις! Πραγματικά. Αυτό που χρειάζεται είναι να ράψεις κανα δυο τσαντούλες (από εκείνες τις απλές, τις totes που λέμε και στο χωριό μου), και θα ράβεις ίσιο γαζί και με κλειστά μάτια!

      Διαγραφή
  3. Γιε γιε γιε Πελαζι ιζ μπακ με τελειο σούπερ ανανεωμένο μπλογκ! (Τέλειο λόγκο; Τέλειο όμως;) Σούπερ το άρθρο και το διάβασα οοολο ενώ εχω ραπτομηχανή, μα τοσο ωραιο! Εχω να προσθέσω πως στο lidl δεν εχει μονο silvercrest ραπτομηχανες, εγώ περσυ τα Χριστούγεννα πήρα pfaff (ναι από τα lidl!) και με έχει βγάλει ασπροπρόσωπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πελαζί ιζ μπακ, μπατ νοτ κομπλίτλυ! Ευχαριστώ πολύ Βιβίκα μου, δασκάλα του κροσέ, αν και, να σου πω ένα μυστικό; Του μπλογκ δεν του έκανα τίποτα, μόνο το λόγκο άλλαξα (κι αυτό ήταν το λόγκο του πεντάλεπτου, με μια ωραία γραμματοσειρά μόνο, μη φανταστείς).
      Τις Pfaff, δυστυχώς, τις βγάζουν πολύ πιο σπάνια από τις SilverCrest στα Lidl. Εγώ έχω έναν κοπτορράπτη της Pfaff που τον πήρα τα πιο προηγούμενα Χριστούγεννα, και είναι επίσης πάρα πολύ καλός (τα κάνει όλα μόνος του!), και σε πάρα πολύ καλή τιμή (εξωφρενικά καλή τιμή σε σχέση με τις τιμές που κυκλοφορούν για τους οικιακούς κοπτορράπτες εκεί έξω). Τον έχω καταευχαριστηθεί.
      Σε φιλώ, καλή μου Βιβίκα!
      Υ.Γ.: Αλήθεια, πότε θα κάνεις καινούριο βίντεο για το Skillshare; ;)

      Διαγραφή
  4. ΠΗΡΑ ΑΠΟ ΤΑ LIDL ΡΑΠΤΟΜΗΧΑΝΗ PFAF [EINAI ΜΑΡΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ] ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΚΑΠΟΥ 90-100 ΕΥΡΩ, ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΚΑΝΟΝΙ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΝΩ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΚΡΙΒΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ HUSQVARNA ΜΕ ΜΝΗΜΕΣ ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ, ΣΤΟ ΣΕΡΒΙΣ ΜΟΥ ΕΠΙΑΣΑΝ ΤΟΝ Κ... ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΕΧΩ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΕΡΒΙΣ, ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΤΗΝ ΕΧΩ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΗΡΑ ΤΗΝ PFAF.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Βέρα! Το κακό είναι ότι στα Lidl βγάζουν τις Pfaff σπανίως, και σίγουρα σπανιότερα από τις SilverCrest. Εγώ έχω πάρει από τα Lidl τον κοπτορράπτη της Pfaff και είμαι σούπερ ευχαριστημένη.
      Όσο για την κεντητική σου μηχανή, η αλήθεια είναι ότι, ενώ οι Husqvarna είναι μηχανές σκυλιά (βαριές και στιβαρές), έχουν ακριβό σέρβις και, λογικά, το σέρβις αυτό γίνεται ακόμα πιο άουτς όταν η μηχανή είναι κεντητική (που σημαίνει ότι έχει, εκτός από τα μηχανικά μέρη, και ηλεκτρονικά, που θέλουν πιο εξειδικευμένους τεχνίτες). Αλλά πολύ ζηλεύω τις κεντητικές, πολύ θα ήθελα να είχα μία, μα είναι εντελώς εκτός προϋπολογισμού!

      Διαγραφή
  5. Πολύ χρήσιμο ποστ!
    Δεν θέλω να θεωρηθεί διαφήμιση αυτό που θα γράψω, μας το είπε η δασκάλα ραπτικής:
    αν δίνουμε μέχρι 100 ευρώ, να πάρουμε του lidl, όχι την απλή singer (οι σημερινές singer δεν έχουν καμία σχέση με τις παλιές που ξέραμε). Αν δίνουμε 200, να πάρουμε Husqvarna.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπράβο, Pelagie! Πολύ κατατοπιστική η ανάρτηση σου.
    Έχω μια Brother - με ελαστικό γαζί) εδώ και μια (την πιο φθηνή της Singer) στο σπίτι μου στη Σύρο. Και οι δυο ηλεκτρικές, φυσικά. Η "εδώ" είναι καταπληκτική. Βαριά, σταθερή, αξιόπιστη. Της Σύρου είναι τόσο ελαφριά που όταν γαζώνω, σείεται το τραπέζι κι' εγώ μαζί!!!! Δε βαριέσαι, τη δουλειά μου την κάνω!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Φιλία! Ναι, έχεις δίκιο. Δεν τις φτιάχνουν όπως παλιά, παρόλα αυτά, η δική μου η καημένη η Singer έχει ράψει (όχι εντελώς αδιαμαρτύρητα, οφείλω να ομολογήσω) μέχρι και παλτό, και έχει κάνει πολλή δουλειά. Τα λεφτά της τα έβγαλε, τόσα χρόνια τώρα. Brother έχει μία φίλη μου, και είναι πολύ ευχαριστημένη κι αυτή. Άμα την πετύχεις σε προσφορά, βγαίνει πολύ καλή τιμή κι αυτή. Είναι στα υπόψιν για την επόμενη ραπτομηχανή που θα πάρω!
      Και στην τελική, είναι όπως το λες. Αφού τη δουλειά τους την κάνουνε (ναι, αλλά, αν την κάνουν και με ευχαρίστηση, είναι άλλο πράμα βρε παιδί, πώς να το κάνουμε ;)

      Διαγραφή
  7. ΓΙΑ ΤΗΝ SINGER ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ, ΤΗΝ ΕΙΧΑ ΔΕΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΦΘΗΝΗ, ΚΑΙ ΥΠΗΡΧΕ Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΚΡΙΒΗ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΜΠΕΡΔΕΨΕ, ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΑ ΣΤΗΝ HUSQVARNA, ΠΟΥ ΘΕΩΡΗΣΑ ΚΑΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, όταν πας στη Singer, σου λένε ότι είναι η ίδια κατασκευή, ίδια κατασκευή, ίδιο σασί και τέτοια. Δεν έχω γνώμη, να σου πω την αλήθεια. Από την άλλη, βέβαια, όλα στην Κίνα φτιάχνονται τη σήμερον ημέρα, οπότε έχει και πιθανότητες να είναι και καλή. Εσύ, όμως, έκανες τη σίγουρη επιλογή, χωρίς αμφιβολία. Είχε μεγάλη διαφορά στην τιμή, Βέρα;

      Διαγραφή
  8. Ωραία ανάρτηση!! Και εγώ Singer έχω.!! Και η δική μου χωρίς ελαστικές ραφές!! Παρόλα αυτά είναι υπέροχη και φτιάχνει μικρά θαυματάκια..
    Καλές δημιουργίες πάντα!! Καλώς σε βρήκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, καλώς ήρθες! Πήγα κι εγώ μια βόλτα από το blog σου, πολύ όμορφο είναι! Η μηχανή σου, ναι, είναι ίδια, αλλά είναι πολύ πιο καλοδιατηρημένη από τη δική μου! Εμένα έχουν ήδη σβηστεί όλα τα γράμματα από τους διακόπτες μπροστά, ευτυχώς που τα θυμάμαι απ' έξω πλέον!

      Διαγραφή
  9. Διαβάζω τα σχόλιά σας και νοιώθω....ένα μαζί σας!! :)
    π.χ.αυτό: "Όταν ξεκίνησα να ράβω, το έκανα, βασικά, στο μυαλό μου. Μη γελάς. Είχα δει πολλά βίντεο στο YouTube πριν αγοράσω τη ραπτομηχανή μου. Για κανα τρίμηνο έβλεπα ασταμάτητα τουτόριαλς, και το βράδυ πριν κοιμηθώ τα αναπαρήγαγα στο μυαλό μου. Έτσι, όταν πήρα τη Singer μου, σχεδόν κατευθείαν ξεκίνησα να ράβω. Είδα πολλά βίντεο για το πώς να ράβεις φούστα, φόρεμα, τσάντα, πώς να περνάς τις κλωστές"
    ή το "είχα μια τρέλα με το πλέξιμο! Πολλά κουβάρια λέμε!"
    άσε εκείνο το ....."στα 42"....χαχαχαχαχα μάλλον περνάμε κρίση ηλικίας και θέλουμε κάνοντας "απροσδόκητα" πράγματα να αποδείξουμε πως ακόμα στίβουμε την..πέτρα!

    Εξαιρετικό το μπλοκ σου Πελαζί... και να ξέρεις πως εδώ και 2 μήνες που με έπιασε το πάθος της ραπτομηχανής και εγώ την μαντάμ Πελαζί είχα στο μυαλό μου.. μέχρι και τις ατάκες του έργου έλεγα για να πείσω τους δικούς μου για το νέο μου πάθος...χαχαχαχα

    Από χτες και γω πανευτυχής ιδιοκτήτρια μιας SINGER TRADITION 2250.. Κάπου προς το μεσημέρι θα ξεκινήσω το πρότζεκτ της τσάντας tote!
    Θα προσπαθήσω να σε βγάλω ασπροπρόσωπη...:) :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Μ' αρέσει πολύ να διαβάζω προσωπικές ιστορίες, για το πώς ξεκίνησε κάποιος να ασχολείται με αυτό που του αρέσει! Πλέξιμο εσύ, ε; Και τώρα ράψιμο; Τέλεια!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, και με 'γεια τη Singer, θα την ευχαριστηθείς πολύ, και θα ράψεις τέλεια πραγματάκια!
      ΧΟ

      Διαγραφή
    2. Α, και θα τα πας τέλεια, μην αγχώνεσαι!

      Διαγραφή
  10. Για τον κοπτοράπτη της Pfaff δεν κάνεις κανένα βιντεάκι, τον έχω παροπλισμένο και λυπάμαι που ακούω ότι είναι τόσο σπουδαίο εργαλείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, όχι, δεν έχω. Είπα να ξεκινήσω με τα πολύ απλά, γι' αυτό! Ο κοπτορράπτης είναι λίγο πιο μπελαλίδικος, βασικά όσον αφορά το κλώστισμά του. Άμα καταφέρεις να κάνεις αυτό, τότε όλα τα άλλα τα κάνει μόνος του!
      Πάντως, είναι καλή ιδέα να κάνω κι ένα βιντεάκι γι' αυτό. Το γράφω για τα επόμενα (όταν αξιωθώ να γυρίσω κανα βιντεάκι)!

      Διαγραφή
  11. καλημέρα!Πελαζί το side σας το βρήκα κατά λάθος καθώς σέρφαρα στο δυαδίκτιο
    χέρομαι που είστε σχεδόν όλες σχετικές με το ράψιμο εγώ πέρα από βελονάκι δεν ξέρω τίποτα άλλο αλλά θέλω να μάθω πώς θα αρχίσω? δώστε μου τα φώτα σας παρακαλώ
    τι ραπτομηχανή να πάρω? πολύ μπερδεύτικα.....φιλικά Βαρβάρα από Ρόδο!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Βαρβάρα! Λοιπόν, Βαρβάρα, ελπίζω να μη σε μπέρδεψα πολύ με την ανάρτηση αυτή! Συνοπτικά:
      -Βλέπεις αν καμιά γνωστή σου έχει ραπτομηχανή που μπορεί να σου τη δανείσει για λίγο καιρό (για να δεις αν σου αρέσει) ή να σου τη χαρίσει (αν είναι παλιά και δε τη χρησιμοποιεί πλέον, οπότε μπορεί να χρειαστεί να της κάνεις και ένα σέρβις)
      -Αν τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει, τότε πρέπει να θέσεις το μπάτζετ σου. Αν δεν υπερβαίνει τα εκατό ευρώ, τότε η μόνη σου επιλογή είναι τα Lidl: καραδοκείς πότε βγάζουν τις προσφορές (κάνε εγγραφή στο newsletter, για να σου στέλνουν τα φυλλάδια με τις προσφορές τους), και πας και την αρπάζεις πρωί-πρωί (γιατί εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού, οι άτιμες!). Αυτό προϋποθέτει να έχεις υπομονή και να περιμένεις πότε θα τις βγάλουν (κατά μέσο όρο τις βγάζουν ανά 5-6 μήνες).
      -Αν το μπάτζετ σου είναι πάνω από εκατό ευρώ, τότε έχεις πολλές επιλογές. Για αρχή (και δεδομένου ότι δεν θέλεις να ράβεις επαγγελματικά ή έστω ημι-επαγγελματικά), πήγαινε στην κοντινότερη αντιπροσωπεία με ραπτομηχανές (οποιαδήποτε από τις γνωστές Singer, Brother, Janome, Husqvarna, Pfaff, κλπ είναι αξιόπιστες), και πάρε ένα βασικό μοντέλο (δηλαδή εάν από τα φθηνά τους).
      Ελπίζω να βοήθησα λίγο!
      Άντε, καλά ραψίματα!
      Υ.Γ.: Πήγαινε και στο facebook, στη σελίδα μου, όπου έχω πολλά πραγματάκια σχετικά με τη ραπτική, και δημοσιεύω πιο συχνά από το blog!

      Διαγραφή
  12. Αχ βρε Pelagie!! Πες μου, η smart II, εχει ελαστικη ραφη? Και κατι ακομα: Το υφασμα φλις, θελει ελαστικη ραφη? Γιατι ειχα προσπαθησι με μια μηχανη της πεθερας μου να φτιαξω μια κουκλα και ή γινοταν πρα πολυ σφιχτο το γαζι, ή τοσο χαλαρο που ξηλωνοταν αμεσως... Θελω να ραβω μακο, και καποια πολύ ελαστικα υφασματα οπως αυτα που φτιαχνοιυν τα μαγιω... Για πες... Α!Η κουμποτρυπα 4 φασεων , ειναι πολύ "μανικι", για καποια που δεν ραβει συνεχως πουκαμισα, αλλά θα φτιαξει που και που καμια φουστα με κουμπια π.χ, της ειναι απαραιτητη η αυτοματη κουμποτρυπα? Ευχαριστώ και merci mon cherie!!! Anasta :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν, όχι, η Smart II ΔΕΝ έχει ελαστική ραφή! Και το φλις, ναι, μπορεί να ραφτεί με μια απλή ραπτομηχανή. Εγώ εχω ράψει, δηλαδη, με τη Smart II και φλις, μια χαρά! Αλλά δε μπορεί εξ ορισμού να ράψει μακό ούτε ζέρσεϋ ούτε φούτερ ούτε λυπηρά και γενικώς υφάσματα με μεγάλο ποσοστό ελαστάνης. Το "εξ ορισμού" πηγαίνει στο ότι δεν εχει στις ρυθμίσεις της ελαστική ραφή. Παρόλα αυτά, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, και με συγκεκριμένη βελόνα (ball point needle ή jersey needle) και μια πλατιά ζιγκ ζαγκ ραφή, κάτι μπορείς να καταφέρεις. Αλλά θέλει αρκετές δοκιμές με κάθε ύφασμα, και ως εκ τούτου χρειάζεται ένας βαθμός εμπειρίας και υπομονής, θα έλεγα!

      Διαγραφή
    2. Τώρα, για την κουμπότρυπα: η Smart II έχει κουμπότρυπα 4 φάσεων, που είναι η πιο, ας πούμε δύσκολη και χρονοβόρα (σε σχέση με των δυο φάσεων ή με της μίας φάσης). Αλλά την δουλειά της την κάνει μια χαρά! Και, όχι, δεν είναι μανίκι! Βασικά, πρέπει σε κάθε ρούχο που ράβεις, πριν ράψεις την κουμπότρυπα, να κάνεις πρώτα μια δοκιμή σε ένα περίσσευμα του ρούχου (πάντα το κάνεις αυτό), για να δεις πόσο μεγαλύτερη πρέπει είναι η τρύπα από το κουμπί, γιατί διαφέρει ανάλογα με το πάχος του υφάσματος και του κουμπιού. Αλλά δεν είναι καθόλου δύσκολο! Το δύσκολο είναι να ράψεις πολλές κουμπότρυπες, καθώς πρέπει να τις ευθυγραμμίσεις καλά, άρα να μετρήσεις με ακρίβεια. Αλλά για μία-δυο κουμπότρυπες, δεν θα αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα!

      Διαγραφή
  13. Ευχαριστώ παρα πολύ!! Επομενως, εφταιγε η απειρια μου που δεν ηξερα τι μου φταει με το φλις... Και πώς μπορώ να μαθω να χειροζομαι καλα τη ραπτομηχανη? Μονο στην πράξη? Γιατι φαντζομαι οτι όπου κανουν μαθηματα ραπτικης διδασκουν πατρον κτλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα. Το φλις έχει τις ιδιορρυθμίες του, δε λέω. Αλλά εξαρτάται πολύ κι από τη σύνθεση και την ποιότητά του. Μπορεί κάποιο να σε παιδέψει, και κάποιο άλλο όχι. Ενα, ίσως χρειαστεί βελόνα ball point. Δύο, ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις λίγο πιο μακρύ μήκος γκαζιού. Τρία, ίσως χρειαστεί να μειώσεις την τάση της κλωστής. Τέσσερα, θέλει σίγουρα καλή πολυεστερική (όχι βαμβακερή κλωστή). Πέντε, επειδή το φλις τείνει να αφήνει πολλά χνούδια, που μπορεί να δυσκολέψουν τη μηχανή σου, θέλει καθάρισμα συχνό (σε κάποιο από τα βιντεάκια μου στο YouTube δείχνω πώς καθαρίζει η ραπτομηχανή), ειδικά αν έχεις καιρό να την καθαρίσεις. Αυτα, νομίζω. Δεν μού'ρχεται κάτι άλλο τώρα!

      Διαγραφή
  14. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες για αγορά ραπτομηχανης.Ηταν πολύ κατατοπιστικες.. Πήρα από το λιτλ μια element by pfaff.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, την καλύτερη επιλογή έκανες! Έχεις καιρό που την πήρες; Τη χρησιμοποίησες καθόλου; Θα την ευχαριστηθείς πολύ, πιστεύω. Με 'γεια σου!

      Διαγραφή
    2. Τώρα την πήρα.. Και εγω πιστεύω να την ευχαριστηθω..και πάλι ευχαριστώ για την βοήθεια..!!!

      Διαγραφή
    3. <3! Να μας δείξεις και τί φτιάχνεις! (Στη σελίδα στο Facebook)!

      Διαγραφή
  15. από χτες Πέμπτη τις διαθέτει το lidl και την αγόρασα και εγώ παρόλο που τον χειμώνα πήρα και την Singer tradition 2282. Σήμερα ξαναπέρασα επίτηδες και έχει τουλάχιστον 8 κομμάτια το κατάστημα της περιοχής μου.
    Είναι ένα πιστό αντίγραφο της ίδιας Singer με την διαφορά πως έχει 36 βελονιές εκ των οποίων οι 6 είναι ελαστικές. Επίσης έχει αυτόματη βελονιάστρα και κουμπότρυπα μιας φάσης. Είναι η element 1070's.
    Eξαιρετική για την τιμή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο, έτσι είναι:εξαιρετική σχέση αξίας για τα λεφτά σου! Με γεια και σε σένα, καλές δημιουργίες!

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ πολύ!!!!
      (εκ παραδρομής την tradition 2250 έχω) (μου έλειπαν οι ελαστικές βελονιές)

      Διαγραφή
  16. fanifot Γεια σας βρε κοριτσια! παρα πολυ χαρηκα που τυχαια βρεθηκα σ`αυτο το μπλοκ.Χαρηκα γιατι νεαρες γυναικες στα ενδιαφεροντα τους συμπεριλαμβανουν ραψιμο,πλεξιμο κ.α.Μπραβο σας!Εγω ειμαι 61 και παραληλα με εργασια οικογενεια(3 παιδια+2 εγγονια) απο τα 20 μου ραβω,πλεκω,κεντω,χειροτεχνω,σκαβω,φυτευω & οτι αλλο..σαν χομπυ..ερασιτεχνικα.Ομως χαζα χαζα,σε χρονια που η αγορα δεν διεθετε παιδικη ενδυση τα παιδακια μου ηταν αρκετα καλοντυμενα (με πατρον burda).Τωρα εδω και 1 χρονο εχω προβληματα με την ραπτομηχανη μου.(singer...δεν θυμαμαι πια)37 χρονων θηριο.Και κοπηκε απο κατω ενας ιμαντας.Λογικο..τοσα χρονια,τοσο ραψιμο τοσα ασπροκεντηματα..Και αρχισα να πληρωνω τεχνιτες.Που αφαιρουσαν και προσεθεταν ανταλλακτικα..Και πληρωνα..αποτελεσμα 0 σχεδον.Θα ειχα αγορασει μια καινουργια.ΔΕΝ θελω να την αποχωριστω.Ειμαι σιγουρη πως καπου εκει εξω υπαρχει καποιος καλος τεχνιτης. Παρ>ολα αυτα ειμαι στο ψαξιμο! Σε Pfaff προσανατολιζομαι.ΟΧΙ ακριβη.Θα δουμε..Pelagie de paris:σ>ευχαριστω για την αφορμη να βρεθω στην παρεα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, τί καλά! Χρυσοχέρα!
      Καλώς ήρθες!
      Νομίζω η pfaff είναι πολύ καλή επιλογή, και θα σου έλεγα να περιμένεις καμιά προσφορά από τα Lidl, που τις βγάζουν ανά τετράμηνο-εξάμηνο. Είναι πολύ καλή σχέση τιμής/αγοράς!
      Κατά τα άλλα, μπορείς να έρθεις και στο facebook, κι εκεί η παρέα είναι μεγάλη!

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα!! Θελω να πάρω μια ραπτομηχανή και επειδή είδα οτι μιλάτε για τις pfaff και silverctest του lidl μήπως μπορειτε να μου προτεινετε μια από τις 2 ??? Γνωρίζω τα χαρακτηριστικά της silvercrest, δε γνωρίζω όμως τίποτα για την pfaff ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά είναι και η δυο τους, ειδικά αν σκεφτείς τη σχέση τιμής/αξίας που προσφέρουν. Τώρα, η Pfaff είναι μάλλον λίγο καλύτερη, αλλά βγαίνει και λίγο πιο ακριβή συνήθως. Όταν είναι να βγάλουν τα Lidl, έχουν περιγραφή των χαρακτηριστικών (νομίζω πως δεν είναι πάντα οι ίδιες)! Πάντως, είναι αξιοπρεπέστατες και οι δύο, η απόφαση είναι δική σου!

      Διαγραφή
  18. μιας κι έπεσε στην αντίληψή μου, το lidl θα ξαναέχει την Πέμπτη ραπτομηχανές. Αυτή την φορά silvercrest με 89 ευρώ. Στο site τους αν πατήσεις στο αντικείμενο, σου βγάζει μενού με όλα τα χαρακτηριστικά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι, μου το είπανε κι εμένα! Θα το βγάλω στη σελίδα στο fb, να το ξέρουν τα κορίτσια!

      Διαγραφή
  19. αγαπητη Λελαζι το απογευμα παω να παρω την pfaff απο lidl,ειναισε αποθεμα εδω λαρισα...αλλα κ δε δυο μερες βγαινει η silvercrest...τα σχολια σας με κατατοπισανε για την επιλογη μου...απλα να ρωτησω βρισκονται ανταλακτικα αν χρειαστει?????? εχουμε εμπειρια για υτο...πολλα φιλια...ειμαι καινουρια στη ραπτικη ελπιζω να τα καταφερω..παντως μερακι εχω κ ιδεες...ε καπου θα μαθω κ να ραβω ...φιλια κ ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανταλλακτικά θα βρεις, πιστεύω, πιο εύκολα για την Pfaff, παρά για τη SilverCrest. Αλλά δεν έχω ιδία πείρα για να σου πω για σίγουρα. Μπορεί να είναι εύκολο να βρεις και για τη Silver Crest. Τα υπόλοιπα στο FB! ;)

      Διαγραφή
  20. Καλημέρα κορίτσια!!! Διαβάζοντας τα σχόλια και ανακαλύπτοντας πως τα lild έχουν φέρει ένα νέο μοντέλο silvercrest (design λέγεται) Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε, αν κάνει ελαστική ραφή...Αναφέρει μόνο πως είναι κατάλληλο για jersey υφάσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι! Έχει. Το ότι ράβει σε ζέρσεϋ, σημαίνει ότι το κάνει με αυτό που λέμε ελαστική ραφή! Τρέχα να την προλάβεις (και αν δεις και έχουν μαζί με τις SilverCrest και τις Pfaff, πάρε μία Pfaff-λογικά θα την έχουν με 10-15 ευρώ διαφορά)!

      Διαγραφή
  21. Καλημέρα, πολύ ωραία και χρήσιμη η σελίδα σας, μπράβο! Πριν λίγες μέρες μου έφερε ο σύζυγός μου από το lidl ραπτομηχανή pfaff Element 1080s. Πόσο αξιόπιστη είναι;Ραβω ποδογυρο σε παντελόνια και όταν το σημείο είναι χοντρό (πλαϊνή ραφή)μαζεύει από κάτω την κλωστή, σπάνε βελόνες (No100),μήπως δεν κάνει για χοντρά υφάσματα;Ποιες είναι κατάλληλες μηχανές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταρχάς, ευχαριστώ, και με 'γεια σου! Να τη δουλέψεις τη ραπτομηχανή σου, και να κάνεις πολλά όμορφα πράγματα με αυτήν!
      Οι Pfaff είναι αξιόπιστες ραπτομηχανές, και ειδικά στην τιμή που την αγόρασες εσύ, πέτυχες εξαιρετική τιμή αξίας/τιμή. Θα την ευχαριστηθείς, είμαι σίγουρη!
      Αυτό με τον ποδόγυρο στα παντελόνια είναι πρόβλημα για όλες σχεδόν τις οικιακές ραπτομηχανές! Δεν είναι κάτι που πρέπει να σε ανησυχεί. Για να ράψεις ποδόγυρο (σκέψου ότι στο στρίφωμα του παντελονιού, και ειδικά εκεί που ενώνεται το μπροστά και το πίσω μπατζάκι, μπορεί να έχεις και εννιά(!) στρώματα υφάσματος να ράψεις-σκέψου πόσα στρώματα υφάσματος μαζεύονται όταν διπλώνεις δύο φορές το στρίφωμα) θέλεις ή πιο δυνατή οικιακή ραπτομηχανή (που θα σου κοστίσει περισσότερα από τριακόσια ευρώ σίγουρα) ή (ημι)επαγγελματική.
      Για να ράψεις στην απλή σου ραπτομηχανούλα (και η δική μου απλή-πάναπλη είναι) στρίφωμα παντελονιού, θα χρειαστεί (εκτός από το να χρησιμοποιήσεις κατοστάρα βελόνα όπως πολύ καλά έκανες) να πας σιγά σιγά στα σημεία που μαζεύονται τα πολλά στρώματα υφάσματος. Εγώ, όταν πρωτοάρχισα να ράβω, νόμιζα ότι θα έπρεπε να κάνω το αντίθετο, δηλαδή ότι έπρεπε να πάρει φόρα η ραπτομηχανή πριν φτάσει στα σημεία αυτά, και γκάζωνα και γκάζωνα και έφτανα σε εκείνο το σημείο, και ή έσπαγε η βελόνα ή στράβωνε ή μπερδεύονταν η κλωστή. Πρέπει να πηγαίνεις αργά, και στην ανάγκη να κανονίζεις την ταχύτητα με το χέρι (να ράβεις σε εκείνο το σημείο χωρίς να πατάς το πεντάλ, αλλά γυρνώντας με το χέρι-πάντα προς τα σένα, να το θυμάσαι αυτό!- τον πλαϊνό στρογγυλό μοχλό).
      Αυτά.
      Ελπίζω να σε βοήθησα λιγάκι.
      Καλές δημιουργίες!

      Διαγραφή
  22. καλησπερα σας!! μα τι υπεροχα πραγματα κανετε κ ποσο πολυτιμες ειναι ολες αυτες οι πληροφοριες!!! θΑ ηθελα να ασχοληθω επαγγελματικα με αυτο!!οχι κατι σπουδαιο σχεδιαστρια μοδας κτλ αλλα απλη πλην τιμια μοδιστρα!! :P θα πρεπει να παω σε καποια σχολη για να παρω καποια βεβαιωση για να ανοιξω μαγαζι?? ξερει καποιος??!! ευχαριστω εκ των προτερων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη, από ό,τι ξέρω, όχι, δεν χρειάζεται χαρτί για να ανοίξεις μαγαζί. Ελπίζω να πραγματοποιηθεί το όνειρό σου!

      Διαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημερα!!!! Τωρα ανακαλυψα το blog σας!!! Σκεφτομουν να παρω τη ραπτομηχανη του lidl την pfaff αλλα δυστυχως εξαντληθηκε! :-( μπορω να βρω σε καποιο αλλο καταστημα την ιδια??? Η μαμα μου εχει μια singer αλλα καπου καπου πεταει κ κανενα προβληματακι.... ποια μου προτεινετε να αγορασω.... οικονομηκη παντα αλλα κ καλη... μην μου χαλασει σε ενα χρονο.... δεν εχω ασχοληθει με ραπτικη αλλα ασχολουμε με πλεξημο κατασκευες κοσμημα πλεκτο... κλπ η ραπτομηχανη χρειαζεται γενικοτερα κ θα μου αρεζε να μαθω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι το συγκεκριμένο μοντέλο της Pfaff το δίνουν μόνο στα Lidl. Και, δυστυχώς, σε τέτοια τιμή δεν υπάρχει πουθενά από ό,τι ξέρω! Θα πρέπει να κάνεις λίγη υπομονή μέχρι να την ξαναβγάλει το Lidl. Και, όταν συμβεί αυτό, προσπάθησε, αν είναι εφικτό και υπάρχουν στην περιοχή σου, να πας σε περισσότερα από ένα Lidl, γιατί ενώ σε κάποια εξαντλούνται αμέσως, σε κάποια (συνήθως πιο συνοικιακά και αποκεντρωμένα) μπορεί να τις έχουν και εβδομάδες μετά απούλητες. Θέλει λίγη μεθοδικότητα και ψάξιμο. Λίγο ταλαιπώρια είναι, το ξέρω, αλλά αξίζει!
      Τώρα, αφού έχει η μαμά τη Singer, μπορείς να φωνάξεις έναν μάστορα να της κάνει ένα καλό σέρβις, για να μην πετάει προβληματάκια! Μέχρι να πάρεις δική σου, είναι μια καλή λύση.
      Όσον αφορά το "οικονομική αλλά και καλή", ξέρεις ότι, σε γενικές γραμμές, αυτό που δώσεις αυτό θα πάρεις. Όλα εξαρτώνται από τον προϋπολογισμό σου. Όλες οι επώνυμες ραπτομηχανές έχουν καλές λύσεις, και δεν θα απογοητευτείς.

      Διαγραφή
    2. Καλημεραααα!!! Αρχικα ευχαριστω για τις πληροφοριες σου!! Και να σου πω πως την επομενη μερα απο τη μερα που σου εστειλα μηνυμα... ηρθε στο σπιτι ο συζηγος με μια ραπτομηχανη singer 4623 το μοντελο της με γυρω στα 23 προγραμματα...απο απλο κ ελαστικο γαζι μεχρι κεντιμα!!! Περιτο να σου πω πως εμεινα αφωνη!!! Η μηχανη ειναι σαν καινουρια ραβει αψογα και τωρα εχω αρχισει να την ανακαλυπτω!!!! Την χαρισε ενας κυριος στον σηζυγο μου γιατι η γυναικα του για λογους υγειας δυστυχως επαψε να την χρησιμοποιει. Ειναι τελεια μηχανη κ εχει οσα ηθελα....τ ε λ ε ι α!! Ειμαι πολυ ενθουσιασμενη οπως καταλαβατε ολες χχαχαχαχα!!! Εχει πολλα εξαρτηματα κ ανταλλακτικα!!! Το μονο που δεν καταλαβα ειναι κατι στο μασουρισμα οταν μαζευω κλωστη καποια στιγμη κοβετε η κλωστη... δεν ξερω τι κανω λαθος!!! Μολις την περναω να ραψω τελεια!!! Αλλα οταν μασουριζω δεν ξερω γιατι οχι παντα αλλα συμβαινει!

      Διαγραφή
    3. Καλώς την! Καταρχάς, με γεια! Να είναι σιδερένια και να είσαι δημιουργική, να φτιάξεις πολλά πράγματα με αυτήν, και να τα χαρείς!
      Έχω να σου πω ότι ζηλεύω αφόρητα που βρήκες τέτοια ραπτομηχανή, και μάλιστα τζάμπα!
      Όσον αφορά το μασούρισμα, θα σου έλεγα να τσεκάρεις την ποιότητα της κλωστής σου. Μην παίρνεις από αυτές τις κλωστές τις πολύ φθηνές, γιατί σπάνε και κατά το ράψιμο, και μετά από αυτό (δεν κάνουν γερές ραφές, δηλαδή), και είναι κρίμα ο κόπος σου.
      Και πάλι με γεια σου!

      Διαγραφή
    4. Ευχαριστω παρα παρα πολυ!! Να εισαι καλα!!χαιρομαι που εχω μηχανη ...τι να σου πω!! Ειμαι 34 χρονων κ οταν ειδα την μηχανη ενιωσα κ θυμηθηκα τοτε που ημουν παιδακι...ξες που περναμε καινουρια παπουτσια κ τα βαζαμε διπλα στο κρεβατι απο τον ενθουσιασιασμο μας!!! Χχχχχχχχ ετσι κ γω κοιμηθηκα στον καναπε με την μηχανη διπλα μου πανω στο τραπεζακι χχχχχχχχχχχ οσο για τις κλωστες αυτο σκεφτηκακ γω πως μαλλον φταιει... ξερεις δοκιμασα με μια απλη κλωστη που ειχα εδω στο σπιτι...μαλλον αυτο θα φταιει θα δοκιμασω με καλυτερη κ θα σου πω παλι τα νεα μου κ τις αποριες μου!!!:-):-) χαιρομαι κ γω πολυ που εχω μια τοσο καλη μηχανη τελικα!!!

      Διαγραφή
    5. Καταλαβαίνω τη χαρά σου και χαίρομαι κι εγώ μαζί σου! Αυτό με τα καινούρια πράγματα, που κοιμάσαι μαζί τους, έχω καιρό να το κάνω, αλλά πρέπει να το ξαναφέρω στη ζωή μου, είναι ωραίο και πολύ γλυκό! Όταν θα ξεκινήσεις να κάνεις τα πρώτα σου πράγματα, ανέβασέ τα στη σελίδα στο Facebook!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  25. :) τελικα ειχε ενα κολπο για το μασουρισμα το οποιο δεν γνωριζα κ ειναι μια χαρα!!! Σημερα εραψα κ ενα σειριτη σε κουρτινα χχχχχ συναρπαστικο!δεν περιμενα ποτε να μου αρεσει τοσο το ραψημο!!! Facebook δεν εχω αλλα θα τις ανεβασω απο καμια φιλη μου!!! Φιλια πολλα και σε ευχαριστω πολυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια! Άντε, και εις ανώτερα (δηλαδή, σε ρούχα που θα φοράς)!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστω πολυ!!! Σκεφτηκα να ζητησω τη βοηθεθεια σου!!!! Η κολλητη μου ζηλεψε λιγακι κ θελει μηχανη. . Εσυ ποια θα προτινες να παρει??? Θελει singer! Ποιο μοντελο προτεινεις??? Θελει να εχει πολλα προγραμματα! 23 η και περισσοτερα!!! Η συμβουλη σου μετραει πολυ!!! Σε φιλωωωω!!!

      Διαγραφή
    3. Ιιιιιιι! Σα να άργησα να σου απαντήσω, ε; Τί έκανε η φιλενάδα σου; Πήρε τίποτα; Γιατί θέλει να έχει τόσα πολλά προγράμματα; Είναι αρχάρια; Για τί χρήση τη θέλει τη ραπτομηχανή; Τί υφάσματα θέλει να ράβει;

      Διαγραφή
  26. Χαιρεται και χρονια πολλα καλη χρονια.Ειδα αυτην την προσφορα στον κωτσοβολο 99 ευρω απο 199 λεει.
    http://www.kotsovolos.gr/site/small-home-appliances/sewing-machines/155181-singer-1408-prelude
    αξιζει;για δωρο στην μητερα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, μα τί ωραία ιδέα για δώρο! Άσχετα από αυτό, όμως, όχι, δεν θα την έπαιρνα τη συγκεκριμένη. Είναι πολύ απλή, δε μου γεμίζει το μάτι! Κάτσε να σου γράψω μια άλλη προσφορά που πήρε το μάτι μου πρόσφατα.

      Διαγραφή
    2. Αυτή η μηχανή είναι, βέβαια, ακριβότερη (ίσως να ξεφεύγει αρκετά από το μπάτζετ σου), αλλά είναι κατά τη γνώμη μου από τις καλύτερες σχέσεις τιμής προς αξία στην αγορά αυτή τη στιγμή!
      http://kopserapse.gr/raptomihanes-husqvarna-viking/huskystar-e10-horis-perastiri/
      Μια άλλη λύση (και λίγο φθηνότερη από αυτή που μου είπες, είναι να περιμένεις λιγάκι να βγάλει το Lidl προσφορά σε SilverCrest ή, ακόμα καλύτερα, σε Pfaff.
      Τυχερή η μαμά, θα πάρει τέλειο δώρο! :)

      Διαγραφή
  27. ξαναπηγε απο Κωτσοβολο 199 παντως.Μιας και ειμαι απο θεσσαλονικη αυτες οι Singer 130 ,149 ευρω αξιζουν;
    http://aef.gr/index.php?route=product/category&path=25_115_118&sort=p.price&order=ASC
    Γενικα ποια χαρακτηριστικα να κοιταξω.Η μηχανη ειναι για καθαρα απλη οικιακη χρηση.ευχαριστω για τον χρονο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα. Η επιλογή της ραπτομηχανής είναι περίπλοκη υπόθεση, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για δώρο (που δεν ξέρεις ακριβώς τί ανάγκες έχει ο παραλήπτης)!
      Γενικώς, αν πάρεις μία από τις γνωστές μάρκες (της Singer συμπεριλαμβανομένης), δεν θα βγεις χαμένος. Αν την πάρεις και από την αντιπροσωπεία, αυτό σημαίνει ότι θα έχεις και εγγύηση και σέρβις, που είναι πολύ θετικό!
      Η συμβουλή μου είναι να πας στη Singer, να πάρεις μία που να είναι στο μπάτζετ σου, και να την πας στη μαμά. Συνεννοήσου με το μαγαζί που θα την πάρεις, ώστε να την αλλάξει αν δεν της αρέσει (δύσκολο). Ζήτα από τον υπάλληλο που θα σε εξυπηρετήσει ποιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της. Για μένα αυτό που κάνει τη διαφορά στη ραπτομηχανή (την οικιακή, για την απλή χρήση, που λες κι εσύ) είναι το αν θα έχει ή όχι ελαστική ραφή (για να ράβει ελαστικά υφάσματα όπως μακό, ζέρσεϋ κλπ), και το οποίο χαρακτηριστικό ανεβάζει την τιμή της μηχανής.
      Γενικώς, κατά τη γνώμη μου, αν πας στη Singer και δώσεις πάνω από €150 θα πάρεις αξιοπρεπή μηχανή, σε οποιαδήποτε περίπτωση. Παρεμπιπτόντως, αν πας στη Singer της Ίωνος Δραγούμη (στη Θεσσαλονίκη), εκεί θα βρεις και άλλες μάρκες, όχι μόνο Singer, όλες αξιόπιστες!

      Διαγραφή
  28. Πολύ καλημέρα σας!!! Να'σαι καλά γιατί αν δεν είχα διαβάσει τις πληροφορίες σου για τις μηχανές θα είχα κάνει μια λάθος αγορά στο τσαφ το εσωσα να φανταστείς ότι έφτασε στην κούριερ και την επέστρεψα πριν καν φτάσει στο σπίτι η μηχανή ,βέβαια έχω σκάσει γιατί είμαι τόσο ανυπόμονη που έχω σκάσει που πρέπει να περιμένω άλλες 3 μέρες για την καινούρια αγορά. Η πρώτη δεν είχε ελαστικά γαζιά και ως άσχετη που είμαι πίστευα ότι όλες οι μηχανές ράβουν όλα τα υφάσματα! Τεσπα όπως και να'χει σε ευχαριστώ πολύ πολύ. Φιλιά από Θεσσαλονίκη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωωωωωω! Παρά τρίχα, ε; Πολύ χαίρομαι που βοήθησα. Σε καταλαβαίνω, πάντως, κι εγώ θα είχα σκάσει δύο και τρεις φορές, η ανυπομονησία του να πιάσεις και να ψάξεις και να δημιουργήσεις κάτι καινούριο είναι κάτι που καταλαβαίνω πολύ καλά! Άντε, με'γεια σου, και, όταν με το καλό έρθει η καινούρια, βγάλε καμιά φωτογραφία και πόσταρέ την στη σελίδα στο FB!
      Φιλιά (από Θεσσαλονίκη, επίσης)!

      Διαγραφή
    2. Η καινούρια μηχανή ήρθε είναι πολύ ωραία βέβαια με την ασχετοσύνη που με διακατέχει μου κάνει κάτι κονξες κάτι που μου μασάει την κλωστή κάποιες φορές,κάποιες άλλες πάλι κάνει κάτι θορύβους σαν να είναι έτοιμη να με καταπιεί Αλλά που θα πάει θα την βρω την άκρη.Για να μην πω για τα γαζιά μου που ξεκινάνε από τον Εύοσμο και καταλήγουν στο Χορτιάτη.Ολα αυτά τα όμορφα μου συμβαίνουν με το τερατακι την μηχανή που πολύ θα ήθελα να σας την δείξω αλλά δεν εχω Facebook,αν έχετε Instagram πολύ ευχαρίστως να σας ακολουθήσω 😊😊😊😊

      Διαγραφή
    3. Χαχααχ! Με γεια, με γεια!!!
      Μην αγχώνεσαι, δες πολλά βιντεάκια, πάρ'το πράγμα σιγά σιγά (ξέρω, είναι δύσκολο να μην πέσεις με τα μούτρα με τη μία), και όλα τα προβληματάκια θα λυθούν. Είναι επειδή δεν της έχεις πάρει ακόμα τον αέρα!
      Για το ίνσταγκραμ, πάτα εδώ: Pelagie instagram
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  29. καλησπερα κ απο μενα!Αρχαρια κ εγω ξεκινησα πριν λιγο καιρο κ δεν ασχοληθηκα πολυ για να ειμαι ειλικρινης (στην πρωτη προσπαθεια εραψα κ το νυχι μου!! δεν πτοηθηκα ομως) κ ξεκινησα σε ενα προχωρημενο τμημα ραπτικης στην πολη μου γιατι δεν ειχε κατι να ξεκιναει τωρα κ να το παμε βημα βημα οποτε εχω ενα σωρο αποριες κ κυριως για κατι που μπορει να ακουστει χαζο βρε κοριτσια, αλλα τι να κανω που ειμαι κ αριστεροχειρη κ τα σκεφτομαι ολα απο την αναποδη! Για να μπω στο θεμα μπερδευω το τι ειναι το μηκος κ το πλατος βελονιας.μηκος αντιλαμβανομαι οτι ειναι ποσο φαρδυ θα ειναι το γαζι αλλα αυτο δεν δηλωνει κ το πλατος?που μπερδευομαι?Α να πω οτι εχω γραφτει στο Υoutube κ βλεπω τα βιντεακια που με εχουν βοηθησει παρα πολυ!Επισης εχω την silvercrest αλλα δεν εχω εμπειρια για να πω αν ειναι καλη η οχι.Σε μενα παντως φαινεται τελεια τουλαχιστον σε εμφανιση :) Aυτα τα λιγα για αρχη κ ελπιζω στην βοηθεια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν. Καταρχάς, ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Στο προκείμενο τώρα, για να ξεμπερδευτείς: το πλάτος της βελονιάς έχει νόημα μόνο στη ραφή ζιγκ ζαγκ! Στη ραφή ζιγκ ζαγκ έχεις και πλάτος (=φάρδος) και μήκος. Επειδή, αν το σκεφτείς, το ζιγκ ζαγκ είναι μικρά "Λ". Το μήκος είναι η απόσταση από τη βάση του ενός ποδιού του, και το φάρδος είναι η απόσταση από τη γραμμή στην οποία "κάθεται" το Λ μέχρι την κορυφή του. Ελπίζω να σου έδωσα να κατάλαβες. Τώρα, στα απλά γαζιά, που στην ουσία είναι απλές γραμμές (δηλαδή σαν "Ι", αλλά χωρίς τα ποδαράκια πάνω και κάτω), δεν έχει νόημα το φάρδος, αλλά μόνο το μήκος!
      Η SilverCrest είναι τέλεια, θα σε βολέψει πολύ!
      Ελπίζω λιγάκι να βοήθησα.

      Διαγραφή
    2. ...Επίσης, έραψες το νύχι σου;!!! Άουτς!

      Διαγραφή
  30. Καλησπέρα! Πολύ ωραίο blog και πολύ χρήσιμες οι απαντήσεις σου! Θα ήθελα κι εγώ να σε ρωτήσω με τη σειρά μου κάτι. Είμαι σε μία σχολή πατρονίστ και έχω μια παλιά οικιακή μηχανή που δεν έχει πολλές δυνατότητες και δυσκολεύεται πολύ. Σκέφτομαι να αγοράσω μία καινούρια, μάλλον οικιακή για να έχει διαφόρων ειδών δυνατότητες (π.χ. κουμπότρυπα) αλλά δεν ξέρω προς τα που να κατευθυνθώ. Θα μπορο΄θσες να μου πεις τη γνώμη σου? Θέλω να μπορώ να βγάλω με τη μηχανή ένα αξιοπρεπές δείγμα σε ρούχο αν χρειαστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν! Να έχεις υπόψη σου ότι και με μια απλή ραπτομηχανή, μπορείς να κάνεις ωραιότατη δουλειά, μη νομίζεις! Τώρα, δεδομένου ότι είσαι σε σχολή, ίσως θα ήταν καλύτερα να μη βιαστείς πολύ να προβείς σε κάποια αγορά. Ρώτησε τις δασκάλες σου, ζήτα τη γνώμη τους, και δες κι εσύ προς τα ποιά κατεύθυνση θέλεις να κινηθείς.
      Οι σύγχρονες οικιακές ραπτομηχανές έχουν όλες κουμπότρυπα, ακόμα και οι πιο απλές. Να έχεις στο μυαλό σου ότι εσένα, για να ράψεις ένα ρούχο, σου χρειάζονται δύο μόνο είδη γαζιών: το ίσιο και το ζιγκ ζαγκ. Τα διακοσμητικά, είναι μάλλον μόνο τέτοια: για διακόσμηση. Εγώ τουλάχιστον τα χρησιμοποίησα λίγο στην αρχή, και μετά σχεδόν ποτέ! Και με τη μικρή μου ραπτομηχανούλα, που είναι από τις πιο φθηνές, έχω ράψει μέχρι και παλτό!
      Οπότε, μη βιαστείς, και μην ξοδευτείς χωρίς λόγο: να έχει ίσια ραφή, ζιγκ ζαγκ, κουμπότρυπα (τρία χαρακτηριστικά που όλες οι σύγχρονες μηχανές έχουν), και επιπλέον ελαστική ραφή! Θα βρεις σε πολύ καλή τιμή αυτήν την εποχή.
      Ελπίζω να βοήθησα!

      Διαγραφή
  31. Ευχαριστουμε πολυ για ολες τις πληροφοριες που μας δινεις. Οι αρχαριες χρειαζομαστε διευκρινισεις και βοηθεια. Εχω την μηχανη silvercrest και δεν γραφει πουθενα για ελαστικο γαζι. Αυτο σημαινει οτι δεν θα μπορεσω να ραψω λυκρα υφασματα κλπ? Η πρωτη μου προσπαθεια να ραψω ενα φορεματακι με βαμβακολυκρα υφασμα απετυχε παταγωδως και απογοητευτηκα. Συνειδητοποιησα λοιπον οτι θα επρεπε να εχω ειδικη βελονα με στρογγυλη μυτη για ελαστικα υφασματα. Ομως αναρωτιεμαι εαν η μηχανη δεν το υποστηριζει, η βελονα αρκει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω την εντύπωση πως οι SilverCrest, τουλάχιστον αυτές των τελευταίων 4-5 ετών, έχουν όλες ελαστικό γαζί! Κοίταξες το εγχειρίδιο χρήσης της για να σιγουρευτείς; Επίσης, ακόμα και να βρεις το ελαστικό γαζί, θέλει δοκιμές σε δείγματα του υφάσματος ή/και εμπειρία για να βρεις το κατάλληλο γαζί, το κατάλληλο μήκος του, την τάση της πάνω και κάτω κλωστής κλπ. Και, ναι, σε κάθε περίπτωση θέλει την ειδική βελόνα ball point!
      Στη δική μου μηχανή, για παράδειγμα, που δεν έχει ελαστική ραφή, έχω ράψει ελαστικό ύφασμα, με ball point βελόνα πάντα, και με μια πολύ αραιή ζιγκ ζαγκ ραφή. Υπάρχουν τρόποι, αλλά πρέπει να πειραματιστείς. Αν και, το ξαναλέω, νομίζω ότι η SilverCrest έχει ελαστική ραφή!
      Μη στενοχωριέσαι, ακόμα και πεπειραμένες μοδίστρες δοκιμάζουν με τέτοια υφάσματα!

      Διαγραφή
  32. Ευχαριστουμε πολυ για τις πολυτιμες πληροφοριες που ανεβαζεις καθε τοσο. Για τις αρχαριες (οπως εγω) ειναι σημαντικες οι συμβουλες σου. Θα ηθελα να ρωτησω, στην περιπτωση που η μηχανη δεν αναφερει πουθενα το ελαστικο γαζι σημαινει οτι δεν υπαρχει ελπιδα για να ραψω βαμβακολυκρα κλπ ελαστικα υφασματα? ουτε καν εαν αλλαξω την βελονα με την ειδικη για ελαστικα που εχει μια μπιλια στο ακρο? η μηχανη που εχω ειναι η silvercrest. Αρχικα θεωρησα οτι ολα τα υφασματα ειναι ιδια, ξεκινησα να ραβω ενα λυκρα φορεματακι, μετρησα, εκοψα, αφιερωσα χρονο και στο διαταυτα οταν πηγα να γαζωσω εσπαγε η πανω κλωστη, μασουσε το υφασμα, ταλαιπωρηθηκα ενα τριωρο και τα παρατησα. Τωρα ψαχνω να βρω πώς θα γινει να γαζωσω ελαστικο υφασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!