2.10.12

Το βιβλίο της Gertie


Η Gertie, αν δεν το ξέρεις, είναι μία κοπέλα από τη Νέα Υόρκη (έτσι απλά), η οποία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια ένα ιστολόγιο, με σκοπό να εξιστορήσει τις ραπτικές της ιστορίες, καθώς έραβε ένα ένα τα δεκατέσσερα μοντελάκια από το θρυλικό βιβλίο της Vogue, το "Vogue's book for better sewing" και δη την έκδοση του χίλια εννιακόσια πενήντα κάτι.
Και που λες, καθώς έραβε, μάθαινε όλο και περισσότερα πράγματα, σχετικά με τεχνικές της ραπτικής, όπως αυτές χρησιμοποιούνταν κάποτε. Και τα έδειχνε και στις υπόλοιπες από μας. Τεχνική στην τεχνική, ρούχο στο ρούχο, τουτόριαλ στο τουτόριαλ, και έφτασε να γράψει ένα βιβλίο, να εμφανίζεται σε εκπομπή στην τηλεόραση, να παραδίδει μαθήματα vintage ραπτικής σε ολόκληρη την Αμερική, και άλλα απίστευτα του αμερικανικού ονείρου. Είναι ανάρπαστη, σου λέει.
Σε αυτό το βιβλίο που δημιούργησε, λοιπόν, θα βρει κανείς αυτά που χρειάζεται για να ράψει τα ρουχαλάκια του όπως παλιά, να τα προσέξει, να τα περιποιηθεί και να τα κάνει κούκλα. Το πρώτο μέρος έχει τις βασικές τεχνικές που χρησιμοποιεί η ίδια όταν φτιάχνει ένα ρούχο, και είναι οι ίδιες μ' αυτές που χρησιμοποιούσαν οι μοδίστρες πριν από πολλά χρόνια. Το καλύτερο μέρος του βιβλίου περιλαμβάνει κάμποσα μοντελάκια (όλα σε εσώκλειστο φάκελο), όλα σε ρετρό στυλ, το κάθε ένα από τα οποία έχει και αρκετές παραλλαγές.
Θέλω να πω πως το βιβλίο μου άρεσε πάρα πολύ, λόγω του περιεχομένου του εν πρώτοις, αλλά και λόγω της πολύ όμορφης φωτογράφησης και εικονογράφησης που έχει (πολύ καλαίσθητα σκίτσα), αλλά και του τρόπου με τον οποίο η Gertie γράφει, που είναι λες και γράφει στο ιστολόγιό της, χαριτωμένα και άμεσα. Μου άρεσε τόσο, που το έχω δίπλα στο κρεβάτι και του ρίχνω μια ματιά πριν πέσω για ύπνο, ώστε να γεμίσει το μυαλό μου όμορφες εικόνες. Μόνο που δεν έχω αποφασίσει ακόμα ποιό από τα ρούχα του θα (πρωτο)φτιάξω. Τείνω προς την φούστα πένσιλ, που φαίνεται πολύ θηλυκή:
 μαζί με μία μπλούζα, που ονομάζει μπλούζα "πορτρέτου", που έχει κουμπιά στην πλάτη (πολύ μ' αρέσουν αυτές οι μπλούζες). Δες κι αυτό το φόρεμα, πόσο τέλειο (άλλα πού να το φορέσεις):
Εν κατακλείδι, αν σ' αρέσει η ραπτική, και θέλεις να περιποιείσαι τα ρουχαλάκια που φτιάχνεις, αυτό είναι σίγουρα ένα βιβλίο που αξίζει να το έχεις, και για την πρακτική, όσο και για την αισθητική του αξία.


*Τις φωτογραφίες τις πήρα από το blog της Gertie, και μπορείς να δεις αυτές, αλλά και άλλες πολλές εδώ.

Update 03/10/2012: Αγνοείται η τύχη του Burda Οκτωβρίου. Δεν το βρίσκω πουθενά! Ξέρει καμία σας τί απέγινε;
Update 07/10/2012: Ευρέθη το πολυπόθητο Burda, μόλις προχθές, δηλαδή λίγο πριν κυκλοφορήσει το νέο τεύχος. Η περιπτερού δεν ήξερε γιατί άργησε τόσο πολύ. Για να δούμε, το τεύχος Νοεμβρίου, που υποτίθεται θα κυκλοφορήσει στις 17 Οκτωβρίου, πότε θα βγει στα περίπτερα;

50 σχόλια:

  1. Ποτέ μου δεν τα κατάφερνα στο ράψιμο. Να σκεφτείς ότι πλέκω και όταν τελειώνω κι έρχεται η ώρα του ραψίματος, πάντα φοβάμαι ότι θα το χαλάσω και θα παει χαμένος όλος ο κόπος μου. Φυσικά τα καταφέρνω αλλά γενικά το έχω πάρει από φόβο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίρμα, νομίζω είναι όλα στο μυαλό μας. Αν πλέκεις, που σημαίνει ότι τα χέρια στου πιάνουν, τότε θέλει λίγη αποφασιστικότητα μόνο για να αναλάβεις και τα της ραπτικής. Στην τελική, υπάρχει πάντα και το ξηλωτήρι!

      Διαγραφή
  2. τρέξε φιλενάδα σου έχω κέρασμα καλό μήνα σε φιλώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά, αυτό είναι το βιβλίο σου Πελαζί! Έριξα και μια ματιά στο μπλογκ της, μου αρέσει πάρα πολύ αυτό το στυλ και η μόδα των φίφτιζ, αλλά δε ταιριάζει με τα μούτρα μου. Μου αρέσει που εμπνέεσαι και δε σταματάς, κάπως έτσι θα ξεκίνησε και η Gertie και είδες έκανε και το βιβλιαράκι της. Στο εύχομαι ειλικρινά γιατί το 'χεις και το μεράκι, και το ταλέντο αλλά και την αμεσότητα αυτή που θαυμάζεις σε κείνη ;)
    Φιλί μεγάλο, καλό σου απόγευμα και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λύριελ, θα ήθελα να σου πω "από το στόμα σου" κλπ κλπ, αλλά δυστυχώς, αν προσέξεις, μίλησα για αμερικανικό όνειρο- το αντίστοιχο ελληνικό είναι απλά ένα όνειρο. Θερινής νυκτός, μη σου πω.
      Πάντως, σε ευχαριστώ πολύ, ήταν πολύ όμορφη η ευχή σου, και έχει σημασία που έρχεται από εσένα, που μου είσαι τόσο συμπαθής (έστω κι αν δεν σε ξέρω εκ του σύνεγγυς), και κάτι μου λέει πως, όταν εύχεσαι κάτι από καρδιάς, γίνεται πραγματικότητα (δεν ξέρω γιατί το νομίζω αυτό!). Σου υπόσχομαι πως, όταν εκδώσω βιβλίο (αχαχα), θα σου στείλω ένα αντίτυπο με πολλή αγάπη, και ένα αυτόγραφο (ψώνιο).

      Διαγραφή
    2. Πελαζί μου, αν βρεις τα σκούρα, πάρε τη μηχανούλα σου και τα ψαλίδια σου και έλα κατά δω. Θα με μάθεις να ράβω και μένα, και θα πιάσουμε τον πάπα απ' τα @@. Το εννοώ αυτό που λέω ;)

      Διαγραφή
    3. Τα σκούρα έρχονται, φοβάμαι, Λύριελ. Δεν αργούν πολύ (μπρ).
      Αν έρθω από κει (για λίγο ή για πάντα), θα σου στείλω να σε συναντήσω. Αν όχι για να πιάσουμε τον παπά απ' τα τέτοια, ίσως για ένα bbq, βρε παιδί. Οπωσδήποτε. Πρόμις.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Αν και μου αρέσει η ραπτική, μέχρι τώρα πολύ λίγα πράγματα εχω φτιάξει. Θα δω το μπλογκ της όμως γιατί μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Ευχαριστώ για την ενημέρωση!! Καλό μήνα και καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δεις το μπλογκ, Μάνια, είναι σίγουρο ότι θα σε εμπνεύσει να κάνεις κάτι.
      Καλό μήνα και σε σένα!

      Διαγραφή
  5. Λοιπόν...αυτό που έχω να πω είναι: Άντε και στα δικά σου!!!! Το φουστανάκι πουά μ αρέσι πάαααααρα πολύ. Αν δεν το κάνεις τόσο φουντωτό, ίσως να φοριέται πιο εύκολα πχ. σε μια βάφτιση, ένα καλοκαιρινο γάμο ή ένα coctail party (ξέρεις απο αυτά που πηγαίνεις κάθε τρείς και λίγο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελεάννα, νά 'σαι καλά, ευχαριστώ πολύ! Η αλήθεια είναι πως, ναι, είμαι συνέχεια σε κοκτέιλ πάρτυ αυτό τον καιρό, από το ένα γυρνάω στο άλλο πάω (χεχε). Με ένα ποτήρι σαμπάνια στο ένα, και καναπεδάκι με χαβιάρι στο άλλο. Γκλαμουριά και δε συμμαζεύεται!
      Πέρα από την πλάκα, όμως, έχεις δίκιο: αν δεν έχει τόσο όγκο στη φούστα (που τον αποκτάει, βασικά, λόγω του κρινολίνου που φοράει από κάτω), μπορεί να φορεθεί (λίγο) πιο εύκολα.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα Πελαζί! Ανακάλυψα το blog σου πριν από κανά δυο μέρες και δεν φαντάζεσαι πόσο χάρηκα που βρήκα επιτέλους ένα ελληνικό blog ραπτικής. Πες μου, μεταξύ του βιβλίου της Colette patterns και της Gertie ποιο προτείνεις; Επίσης, από που παραγγέλνεις τα πατρόν της Colette, απευθείας από το site τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταρχάς, εγώ σχεδόν όλα τα βιβλία μου τα παίρνω από το amazon.co.uk. Το συγκεκριμένο το είχα προπαραγγείλει (κανα δυο μήνες πριν βγει στην κυκλοφορία), οπότε το πήρα και σε καλύτερη τιμή. Το καλό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι, αν κάνεις συνολική παραγγελία μεγαλύτερη των 25 αγγλικών λιρών (σε προϊόντα που είναι eligible for free delivery), τότε δεν πληρώνεις τίποτα σε μεταφορικά. Καλό, ε; Αυτό που κάνω εγώ, είναι να ξεσηκώνω τον φίλο μου να παραγγείλει κανένα βιβλίο που τον ενδιαφέρει (πάντα βρίσκεται κάποιο), ώστε η παραγγελία να βγει πάνω από 25 λίρες. Εύκολο είναι. Με δύο βιβλία συνήθως το φτάνεις αυτό το ποσό. Δε θα σου σύστηνα να παραγγείλεις από το site της Colette, καθώς θα σου το στείλουν από την Αμερική, και πρώτον θα αργήσει (από το Amazon θα το έχεις σε καμιά βδομάδα), και δεύτερον είναι πιο ακριβό (περιέργως).
      Όσον αφορά, τώρα, το άλλο σου ερώτημα, θα σου απαντήσω ότι εξαρτάται. Εμένα προσωπικά μου άρεσε περισσότερο το βιβλίο της Gertie. Αλλά εμένα γενικά μου αρέσει το ρετρό της στυλ. Και επίσης, δε με πειράζει που οι τεχνικές που περιγράφει είναι για κάποιον που κατέχει ήδη τις βασικές γνώσεις, και έχει πιο εξειδικευμένες τεχνικές (οι οποίες μπορεί να μη σου χρειαστούν και ποτε, η αλήθεια είναι). Το βιβλίο της Colette έχει τεχνικές και μεθόδους που απευθύνονται σε πιο αρχάριες, οπότε είναι καλό να το έχεις, αν δεν έχεις άλλο βιβλίο με βασικές μεθόδους (εντάξει το ίντερνετ, αλλά καλό είναι να έχεις και ένα βιβλίο αναφοράς).
      Κατά τα άλλα, και τα δύο βιβλία περιέχουν μέσα πατρόν (της Gertie έχει περισσότερα πατρόν, αν δεν απατώμαι, βαριέμαι να κάτσω να τα μετρήσω) και οδηγίες για να τα φτιάξεις, αλλά και πάλι, η Colette έχει οδηγίες που είναι πιο κατανοητές και ξεκάθαρες, ειδικά για πιο βασικό επίπεδο.
      Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα!

      Διαγραφή
    2. Κατ'αρχάς σ' ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Ράβω εδώ και χρόνια, παρακολούθησα ένα κύκλο μαθημάτωντων σχολών Burda πριν από καμιά 15αριά χρόνια και έκτοτε έχω ράψει από απλές φούστες έως και παλτό, παντα όμως ξεσηκωμένα από πατρόν της Burda. Τα πατρόν της Colette, απ'ό,τι διαβάζω στο Internet είναι προσεγμένα και γι' αυτό "ψήνομαι" να δοκιμάσω... και από ό,τι έχω δει από τις δικές σου δημιουργίες είναι και true to size... σωστά δεν έχω καταλάβει; Συγχαρητήρια και πάλι για το blog σου, αναζητούσα καιρό κάτι ανάλογο δημιουργημένο από Ελληνίδα!

      Διαγραφή
    3. (Ψιτ, καλέ συ, άφησε και το όνομά σου, να γνωριζόμαστε σιγά σιγά)
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Από ό,τι φαίνεται, εσύ είσαι σούπερ ντούπερ έμπειρη! Αν θέλεις να πάρεις το βιβλίο της Colette μόνο για τα πατρόν, τότε αξίζει, διότι είναι αρκετά (έχει μία φούστα, μία μπλούζα και τρία φορέματα) και σε συμφέρει, από αυτήν την άποψη. Τα δε πατρόν της Colette, έχεις δίκιο είναι πολύ προσεγμένα και, εμένα τουλάχιστον, που ακόμα είμαι ψιλοαρχάρια, μου βγαίνουν άνετα χωρίς δυσκολίες. Το βιβλίο της Gertie έχει ακόμα περισσότερα πατρόν (δύο φούστες, δύο μπλούζες, πέντε φορέματα και ένα σακάκι), και αρκετές παραλλαγές (με οδηγίες για το πώς να τα κάνεις) για το κάθε ένα. Συμφέρει καλύτερα, νομίζω. Αλλά δεν ξέρω αν σ' αρέσει το στυλ αυτών των ρούχων, και αν θα τα φορούσες. Ρίξε μια ματιά στο blog της Gertie (υπάρχει link στην ανάρτηση), και αν σου αρέσει το στυλ της και αυτά που φτιάχνει, τότε πάρε αυτό.
      Πολύ χάρηκα, λοιπόν. Έλα να γίνουμε πολλές!!!

      Διαγραφή
  7. Πάντα ήθελα να μάθω να ράβω. Σκέφτομαι συνεχώς πως όταν μεγαλώσει ακόμη λίγο η μικρή πρέπει να κάνω κάτι, να πάω σε μια σχολή!Μου αρέσει τρελά να δημιουργώ!Η ραπτομηχανή υπάρχει (απο τη μητέρα μου) οπότε υπάρχει και κίνητρο δε συμφωνείς;Πολύ ωραίο το βιβλίο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οποία σύμπτωσις! Τώρα χάζευα το γλυκό ροδάκινο που έχεις αναρτήσει, και σκεφτόμουν ότι έχω δυο τρεις κονσέρβες ροδάκινο, που δεν ήξερα τί να το κάνω. Ιδέα.
      Κατά τα άλλα, αφού υπάρχει η ραπτομηχανή, Ελένη, τότε έχεις κάνει τη μισή δουλειά (γιατί εκεί σταματούν πολλές-είναι σημαντικό έξοδο η ραπτομηχανή). Εκτός από σχολή, μπορείς να μάθεις και μόνη σου (youtube και πάλι youtube, όπως έχω ξαναπεί). Σιγά σιγά, και με δοκιμή και σφάλμα. Στα διαλείμματα από τη μικρή!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Κάποια εποχή είχα ασχοληθεί με το ράψιμο ,με το μπουρντα, βγάζαμε τα πατρόν ράβαμε πάνω σ αυτά και έβγαίνε μια χαρά το ρούχο ,αλήθεια κυκλοφορεί ακόμη?Μου αρέσουν τα ρούχα που είδα εδώ στις φωτό σου ,ειδικά το φόρεμα,καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Burda εννοείται ότι υπάρχει ακόμα, Νέλη. Και μάλιστα έχει πολύ ενδιαφέροντα ρούχα. Το πρόβλημα είναι ότι, ενώ κυκλοφορεί κάθε περίπου 10-15 του μήνα, το Σεπτέμβριο δεν το βρήκα σε κανένα περίπτερο ούτε σημείο διανομής τύπου ούτε ψιλικατζίδικο ούτε πουθενά. Και δεν είμαι η μόνη που δεν το βρίσκει. Δεν ξέρω τί έγινε. Λες να κόπηκε η κυκλοφορία του; Πολύ στενοχωρήθηκα που δεν το βρήκα.
      Τέλος πάντων, υπάρχει πάντα και το Burdastyle.com.
      Εσύ έχεις πολύ καιρό να ράψεις, δηλαδή;
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
    2. Το Burda κυκλοφορεί ακόμα, εγώ το παίρνω κάθε μήνα από το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς μου. Του Σεπτεμβρίου ήταν πολύ καλό, με το τεύχος του Οκτωβρίου δεν τρελάθηκα... Μαρίνα με λένε Πελαζί, μιας και με ρώτησες παραπάνω, έγινα μέλος του blog σου με το ψευδώνυμο "αλεπού", αλλά δεν έχω ιδέα πώς να στείλω μήνυμα ως μέλος...

      Διαγραφή
    3. Μαρίνα, για να στείλεις μήνυμα ως μέλος, πρέπει να ανοίξεις τον καταρράκτη, δίπλα από εκεί που λέει "απάντηση ως", ακριβώς κάτω από το πεδίο που ανοίγει για το σχόλιο. Αν έχεις λογαριασμό google, θα πατήσεις αυτήν την επιλογή. Νομίζω πως μπορείς με την ίδια επιλογή, να συνδεθείς και με λογαριασμό hotmail και yahoo. Δηλαδή, όταν θα πατήσεις "Δημοσίευση", θα σε πετάξει σε σελίδα, στην οποία συνδέεσαι με τους κωδικούς του mail σου (αν δεν έχεις μπει ήδη συνδεδεμένη).
      Δεν ξέρω σε άλλες πόλεις, αλλά εδώ στη Θεσσαλονίκη έχει εδώ και τρεις βδομάδες που ψάχνω, και δε μπορώ να το βρω το τεύχος Οκτωβρίου, να πάρει!
      Φιλιά, θα τα λέμε!

      Διαγραφή
  9. Για ένα φεγγάρι, έπαιρνα κι' εγώ το Burda και είχα προσπαθήσει να ράψω. Μετά από τρεις κραυγαλέες αποτυχίες τα παράτησα δια παντός! Σίγουρα θα είναι πολύ χρήσιμο το βιβλίο της Gertie για όσες ασχολούνται....
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλία, αν είσαι αρχάρια ή σχετικά αρχάρια, το Burda σου το κάνει αυτό: σε αποκαρδιώνει. Κι εγώ το έπαθα αυτό στην αρχή, αλλά ευτυχώς την ψιλιάστηκα τη δουλειά, και το άφησα κατά μέρος για ένα διάστημα, και το ξανάπιασα αργότερα, που ένιωθα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου.
      Φιλιά, Φιλία!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα. Κρίμα που ακόμα με την ραπτική δεν το έχω τόσο και μένω στο κλασσικό στένεμα, κόντιμα και λίγο μεταποίηση. Αλλά και αυτά μια καλή αρχή είναι. Το Post σου μου υπενθυμίζει πόσο υπερτιμημένα είναι τα vintage ρούχα στην Αθήνα. Δεν καταλαβαίνω γιατί για ένα σακκάκι να δώσεις σχεδόν 50 €! Θα κάνω υπομονή και θα βρώ σε κάποια ντουλάπα συγγενή. Και έτσι καταλήγω ότι αν μπορείς να ράψεις 50ς ρούχα είσαι υπερτυχερή. Φρέσκα υφάσματα με νοσταλιγικό ύφος.

    *τι να πώ για το Post με τα καδράκια με τις κάρτες της μαμάς σου! Μόλις πριν λίγες ημέρες βρήκα κάρτες από το 1910, άνηκαν σε προπαππούδες μας. Ανυπομονώ να στολίσω την κουζίνα μου με αυτά. Ζήτω τα καδράκια ΙΚΕΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την! Εμένα πάλι, να σου πω την αλήθεια, αυτά τα στενέματα-κοντέματα και λοιπά, δεν τα μπορώ καθόλου. Βαριέμαι να ξηλώνω και να διορθώνω, ακόμα και στα ρούχα που φτιάχνω εξαρχής εγώ.
      Όσο για τις τιμές, έχεις δίκιο. Βλέπω τιμές από vintage κομμάτια στο ίντερνετ, και μπορείς να βρεις πολύ όμορφα ρούχα, σε τρελά χαμηλές τιμές.
      Αυτό με τις ντουλάπες συγγενών, το έχω κάνει (η θεία μου στέναξε η καημένη), είναι αρκετά αποδοτικό, θα έλεγα. Να κάνεις κι εσύ τέτοιες εξορμήσεις.
      Τέλος, θα συμφωνήσω μαζί σου, ζήτω τα καδράκια ΙΚΕΑ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Πολύ ωραίο φαίνετε το βιβλίο!Δεν έχω ασχοληθεί με τη ραπτική ακόμα αλλά πολύ θα το 'θελα και έχω και τη ραπτομηχανή απο τη μητέρα μου οπότε λέω κάποια στιγμή να το τολμήσω!!Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπυριδούλα, τη μισή δουλειά (που είναι και το σημείο στο οποίο σταματάνε όλες όσες θέλουν να ασχοληθούν με τη ραπτική) την έχεις ήδη κάνει-δηλαδή την έκανε η μαμά σου για σένα: έχεις ραπτομηχανή! Τώρα θέλει λίγη υπομονή από σένα μόνο, και αν μπορούσε να σου δείξει κάποιος για να ξεκινήσεις, θα ήταν τέλεια.
      Φιλιά κι από δω!

      Διαγραφή
  12. Τρελαίνομαι για τα βιβλία ραπτικής,αλλά λόγω κόστους δεν αγοράζω όσα θα ήθελα.Βασικά θα τα ήθελα ΟΛΑ!!!!Και επίσης μου αρέσει μέσω άλλων blogs να τα "ξεφυλλίζω"....οπότε θα ήθελα περισσότερες φωτό παρακαλώ!

    απάντηση στην ερώτηση σου στο blog μου για την βλιζελίνη.Βλιζελίνη την ζητάμε,έχει περίπου 0,50-1,00€ το μέτρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ, πάλι, παραμονεύω στη γωνία, πότε θα πέσει η τιμή του βιβλίου που θέλω. Το κρατάω στο καλάθι αγορών, και μπαίνω μία στο τόσο για να δω πώς πάει η τιμή του. Και στην κατάλληλη στιγμή, χτυπάω!
      Αν θέλεις περισσότερες φωτογραφίες, ψάξε στο google "gertie's new book for better sewing". Θα σου βγάλει ένα σωρό σελίδες!
      Ευχαριστώ για τη βλιζελίνη (και το έβλεπα στο Burda, vlieseline, και vlieselin και δεν μου ήρθε καμιά φορά να ρωτήσω σε ένα μαγαζί με ραπτικά, δε μου έκοψε)!
      Φιλιά, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. το Burda,το έπαιρνα παλιά,λόγου της δουλειάς μου(πατρόν-σχέδιο)...τώρα πιά δεν μου χρειάζεται,και δεν ξέρω...
    ξέρω ότι είναι ακριβούτσικα αυτά τα βιβλία,αλλά χαλάλι γιατί βοηθάνε-)))
    αν την ψάξεις στο ίντερνετ?Ισως βρεις καλή ευκαιρία-))
    πολλά φιλιά και καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο, Χρίστα. Αν παρατηρήσει κανείς, μετά από μερικά τεύχη, τα μοντέλα επαναλαμβάνονται και/ή παραλλάσσονται. Τα βιβλία μπορεί να είναι πιο εξειδικευμένα, και γι' αυτό να σε βοηθούν με συγκεκριμένα πράγματα. Εννοείται ότι τα παραγγέλνω μέσω ίντερνετ, περιμένοντας προσφορές!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Καλά ραψίματα λοιπόν! Κι εμένα μου αρέσει το στυλ του φορέματος που δείχνεις. Μπορεί η μέση μου να μην είναι έτσι ακριβώς, αλλά και όταν ήταν... που να βάλεις τέτοιο ρούχο???
    {Fan, όπως λέμε sofan!}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπαμε, η μέση μπορεί να μην είναι ακριβώς έτσι, αλλά τη δείχνει έτσι το φόρεμα. Και η Gertie είναι μία πολύ κανονική κοπέλα, δεν είναι μοντέλο, και δείχνει πολύ όμορφο πάνω της. Τώρα που το σκέφτομαι, βέβαια, νομίζω πως έχει πει ότι φοράει κορσέ από κάτω. Άβολο.

      Διαγραφή
  15. Όσο για το φόρεμα δεν θα πω τίποτα, την μέση δαχτυλίδι την έχουμε χάσει προ πολλών ετών, αλλά ας μη το σκεφτόμαστε αυτό, καλύτερα να σκεφτόμαστε ότι δεν θα μπορούσαμε να το βάλουμε πουθενά!
    Καλησπέρα! είπα? δεν είπα, το λέω τώρα λοιπόν..
    Α...ζαλίστηκα με το φουστάνι... μη ξεχάσεις γλυκειά μου να περάσεις από τις μελισσούλες, έχουμε κάτι για σένα!
    Πολλά φιλιά
    Χρυσομέλισσες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρόνια σου πολλά!Να είσαι πάντα γερή και δημιουργική!Και αν περάσεις από τη http://m-belladonna.blogspot.gr/ θα βρεις και 2 δωράκια για σένα μέρα που είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιράντα, το διαδικτυακό alter ego μου σ' ευχαριστεί πολύ!
      Έρχομαι από κει...

      Διαγραφή
  17. Καλημέρα κοριτσάκι.
    Φαίνεται ενδιαφέρον το βιβλίο.Που ξέρεις, μπορεί και εσύ σε λίγο καιρό να έχεις ανάλογη τύχη!!
    Στο εύχομαι ολόψυχα.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανζελίκ, σ΄ευχαριστώ πολύ! Όπως, όμως, είπα και στη Λύριελ πιο πάνω, άλλο το αμερικανικό και άλλο το ελληνικό όνειρο...
      Φιλιά κι από δω!

      Διαγραφή
  18. φοβερά ενδιαφέρον το βιβλίο! μου αρέσει η ραπτική αν και δεν έχω ασχοληθεί φανατικά! είχε η μητέρα μου ραπτομηχανή και την έχω χρησιμοποιήσει μόνο για κάτι γαζώματα σε τσάντες, ομπρέλες.. χαζομαρουλίτσες δηλαδή! θα ήθελα πολύ να ξεκινήσω πατρόν! Ωστόσο πιο μικρή είχα φτιάξει μια φούστα από κομμάτια τζιν, κοτλέ και λάστιχο και σκέψου την είχα ράψει λωρίδες όλη τη φούστα στο χέρι!!!!! μεγάλη πόρωση λέμε! χα χα.. μου αρέσουν πολύ όσα φτιάχνεις και ταιριάζουν πολύ πάνω σου! εμένα κάποια μπορεί να μην είναι το στυλ μου αλλά μου αρέσει να τα θαυμάζω!! φτιάχνεις πολύ όμορφα πράγματα, άλλωστε στο έχω ξαναπεί!! :) φιλάκια πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εβονίτα, έχεις το πιο σημαντικό κομμάτι: τη ραπτομηχανή. Μεγάλη πολυτέλεια! Δεν είναι ανάγκη να ξεκινήσεις από το πατρόν, υπάρχουν πράγματα (φούστες, μπλούζες, φορέματα), τα οποία γίνονται χωρίς πατρόν, μονάχα, ας πούμε, κόβοντας ένα ορθογώνιο κομμάτι ύφασμα για μία φούστα. Και μετά να περάσεις και στα πατρόν. Αφού σ' αρέσει να δημιουργείς διάφορα, θα σου έρθει σε κάποια στιγμή να ασχοληθείς και με τη ραπτική.
      Σ΄ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, κατά τα άλλα.
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  19. Καλημέρα Πελαγία- μου άρεσε πολύ που βρήκα το ιστολόγιό σου γιατί έχω αρχίσει να ράβω εδώ και ένα χρόνο και έχω ψάξει πολύ το interenet για ιστολόγια, tutorials, βιβλία κλπ. Καλή συνέχεια και να μας κρατάς ενήμερους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα κορίτσια. Αν δεν κάνω λάθος στο Burda Σεπτεμβρίου (;) έκανε λόγο για ένα τεύχος με κλασσικά κομμάτια που θα κυκλοφορούσε στο τέλος του μήνα. Μήπως έχετε δει κάτι στα περίπτερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Έχεις δίκιο. Όταν το πρωτοείδα, νόμιζα ότι ήταν κατάλογος πατρόν, σαν αυτούς που συνήθως διαφημίζουν στα εσώφυλλα του Burda. Όμως, τώρα που το είπες και το ξανακοίταξα, έχεις δίκιο! Είναι ένα τέτοιο τεύχος, που πολύ θα ήθελα να το τσιμπήσω και να το έχω στη βιβλιοθήκη μου. Αλλά πού είναι, οέο; Δεν το έχω δει πουθενά, άσε που και το κανονικό τεύχος του Νοεμβρίου, που υποτίθεται θα κυκλοφορούσε στις 17 Οκτωβρίου, είναι επίσης άφαντο. Πού έχουν πάει τα Burda, μου λέτε;
      Βρε μήπως να πάρουμε κανένα τηλέφωνο στο πρακτορείο διανομής στην Αθήνα;

      Διαγραφή
  21. Καλημέρα, είδα χτες το τεύχος Νοεμβρίου στο περίπτερο (και ζω στην άκρη του κόσμου)οπότε κάπου θα το βρεις σίγουρα. Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε λιγάκι που θα βγω, θα το ψάξω. Ευχαριστώ πολύ! Να δούμε τώρα πότε θα δούμε και το άλλο με τα κλασικά πατρόν.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!