11.4.12

Τί απέγιναν οι cartes postales;


Θυμάσαι εκείνα τα κομμάτια χαρτί, που έστελναν οι άνθρωποι σε εορτές, και λοιπά ευχάριστα γεγονότα; Ναι, έχεις δίκιο, κι εγώ κόντευα να τα ξεχάσω. Τα λέγανε cartes postales (γαλλιστί, mais oui), και από πολύ παλιά τις στέλνανε με το ταχυδρομείο (ναι, εκείνο που σου φέρνει πλέον μόνο λογαριασμούς για να πληρώσεις, και σχεδόν ποτέ τίποτα ευχάριστο)... Σου κουδουνάει κανα κουδούνι μέχρι τώρα (i.e. ring a bell?);
Ας πάρω, όμως, τα πράγματα από την αρχή...
Η μαμά μου από πολύ μικρή έκανε συλλογή από τέτοιες κάρτες, και είχε κούτες ολόκληρες γεμάτες από αυτές. Όμως, δύο μικρά καλόπαιδα (εγώ κι ο αδερφός μου), μικροί ακόμα, καταστρέψαμε τις περισσότερες από αυτές (ακόμα το σκέφτομαι και συγχύζομαι, δε μπορώ να καταλάβω πώς μας άφησε να το κάνουμε αυτό η μάνα, πραγματικά). Από την αδικαιολόγητη μήνιν της παιδικής μας ηλικίας (τσ-τσ-τσ) γλυτώσαν μερικές από αυτές, οι οποίες μου παραδόθηκαν τις προάλλες μέσα σε ένα κουτί που μύριζε καπνό και μούχλα (μη ρωτάς). Κάπου 200 κάρτες στο σύνολο, από τις δεκαετίες του 1940 μέχρι και του 1990 (του 21ου αιώνα δεν έχω), κάρτες από το σόι της μαμάς και του μπαμπά, από την Αμερική, την Ευρώπη, την Ελλάδα, αλλά και κάρτες "Ενταύθα", δηλαδή κάρτες που εδόθησαν χέρι με χέρι (άρα όχι "postales", αλλά μάλλον "des mains", χεράτες δηλαδή, έμαθα τί είναι και το ενταύθα).
Σ' αυτές τις κάρτες συνηθίζονταν τότε να γράφει κανείς εις την καθαρεύουσαν, αλλά, φευ, λίγοι τότε ήταν γραμματιζούμενοι, οπότε μοιραία, πολλά ορθογραφικά και συντακτικά λάθη είδαν τα ματάκια μου, και γέλασα πολύ. Επίσης, σκέφτηκα... Γιατί να μην στέλνουμε ακόμα κάρτες; Τί θα έχω να δείξω εγώ στα παιδιά μου; E-mail;
Να, δες μερικές από αυτές:



 
 

 


Καλή ανάσταση. Kυρίως στις ελπίδες μας.

32 σχόλια:

  1. Καλή Ανάσταση και καλά τα λες στις ελπίδες μας...:) Πολύ όμορφες εικόνες...! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mικρός θησαυρός!Πραγματικά πολύ όμορφες είναι.
    Σαν να ταξιδεύει κανείς μέσα στο χρόνο!
    Καλή ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, όντως, σαν ταξίδι στο χρόνο, Έλενα. Καλή Ανάσταση και σε σένα.

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφες κάρτες!Έχω κι εγώ μια ανάλογη συλλογή απο τη μητέρα μου και τις λατρεύω!!!Κρίμα που πλέον δεν στέλνουμε κάρτες παρά μόνο σπάνια!Είναι υπέροχα αναμνηστικά!Καλό Πάσχα να σου ευχηθώ και καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω εσύ να μην κατέστρεψες τις δικές της όταν ήσουνα παιδί.
      Καλή Ανάσταση, Σπυριδούλα, καλά να περάσεις!

      Διαγραφή
  4. Καλη Ανασταση!
    αμα σε λεω εγω ρετρο κοριτσι,δεν πεφτω εξω!!πολυ μου αρεσαν!
    φιλια ,χρυσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, καλά τώρα, Χρύσα. Όχι και πολύ ρετρό. θα ήθελα να ήμουν παραπάνω. Τέλος πάντων, χαίρομαι που σου άρεσαν. Καλή Ανάσταση και σε σένα, θα τα πούμε μετά το Πάσχα!

      Διαγραφή
  5. ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΗΣΕΣ!!!!!!!!
    ΗΤΑΝ ΩΡΑΙΑ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΤΟΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ΝΑ ΦΩΝΑΖΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ!!!!!!
    ΤΟΤΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ!!!!!
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Ρένα μου, οι καιροί αλλάζουν. Ευτυχώς ή δυστυχώς. Να είσαι κι εσύ καλά!

      Διαγραφή
  6. Γεια σου κορίτσι. Ήρθα και εγώ στο σπιτάκι σου.!!!Πολύ όμορφες οι κάρτες.Ωραία ιδέα να ξεκινήσουμε να στέλνουμε ξανά κάρτες με ευχές!!! Λάτρεψα το μαντώ σου!!Φιλιά!!! Καλό Πάσχα.Καλά να περάσεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες, Έυα. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω να πέρασες καλά το Πάσχα. Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Τι όμορφες που είναι... δυστυχώς, δεν έχω καμία! Ναι, ναι, της απλής καθαρευούσης έχω κι' εγώ γράμματα του πατέρα μου προς την "καλήν" του (μαμά)!!!! Εμείς... καλά λες, μάλλον email και SMS θα αφήσουμε στα παιδιά μας!!!!
    Καλό Πάσχα να έχεις και Καλή Ανάσταση..... φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, να, εσύ δεν έχεις κάρτες, αλλά έχεις γράμματα. Ακόμα καλύτερα. Ελπίζω κι εσύ να πέρασες καλό Πάσχα. Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Πω πω, φοβερό αυτό το κουτί με τις κάρτες, σαν να άνοιξες καμιά χρονοκάψουλα χιχιχ!!
    Εγώ ανταλλάσσω ακόμα και σήμερα κάρτες, μια και είμαι λιγάκι μακρυά, και το χαίρομαι πάρα πολύ! Καλά να περάσεις κορίτσι μου, καλό Πάσχα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρονοκάψουλα, δεν θα πεις τίποτα. Ελπίζω να πέρασες κι εσύ καλό Πάσχα! Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  9. Ρε φιλενάδα αυτή με το πιτσιρίκι που έχει το χέρι στο βρακί του με πέθανε!
    Αχαχα!
    Καλή Ανάσταση καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, καλά, εσένα ποιό θα σου άρεσε; Το πιπεράτο!:)
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  10. Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!Πραγματικά υπέροχες οι κάρτες και είναι κρίμα που έχει σταματήσει η κίνηση αυτή και επικοινωνούμε πια μόνο με e-mail.Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, Ειρήνη. Φιλιά και σε σένα!

      Διαγραφή
  11. Συμφωνώ για τις κάρτες, ήταν μια πολύ όμορφη κίνηση
    που καταργήθηκε.
    Πάρα πολύ ωραίες αυτές που μας έδειξες.
    Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νά 'σαι καλά, Μαντρίνα. Ελπίζω να πέρασες κι εσύ καλό Πάσχα.

      Διαγραφή
  12. Χρόνια Πολλά!!!
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
    με υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. να περασεις καλα και δημιουργικα και ευχησου απλα απο μεσα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πραγματικός θησαυρός, ε;! Να περάσεις πολύ-πολύ όμορφα, με ή χωρίς cartes postales ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είναι ένας θησαυρός, όντως, κι εγώ έτσι το βλέπω. Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  15. Υπέροχος θησαυρός!! Τυχερή που τις έχεις πλέον στα χέρια σου! Οι δημιουργίες σου τέλειες!! Καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Χριστίνα! Και σε σένα το ίδιο!

      Διαγραφή
  16. likeee your blog dear!!
    keep posting and go for it <3

    XO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ζήλια ψώρα, εγώ σήμερα πήρα κάρτα! Αμέ μου την στείλανε! Με το ταχυδρομείο! Αν έχεις όρεξη για αλληλογραφία δες αυτό: http://lost-letters-group.tumblr.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο καλό σου, αυτή την έκφραση έχω από παιδί να την ακούσω. Πολύ γέλασα.
      Άντε βρε, στέλνουν ακόμα κάρτες; Πολύ ωραία κίνηση, μπράβο σε αυτόν που σου την έστειλε!
      Ευχαριστώ για το λινκ, μπαίνω να το τσεκάρω.

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!