23.10.11

Burda.

Σα να λέμε εγγύηση. Το περιοδικό αυτό, αν δεν το ξέρεις, είναι Γερμανικό, και το πρώτο του τεύχος κυκλοφόρησε, λέει (το wikipedia), το 1950. Αν ράβεις και δεν το έχεις ακούσει, τότε, τί να σου πω, δεν θέλω να σε προσβάλω, αλλά, πού ζεις;;;... Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι χάνεις.


Εγώ, που λες, πριν από ένα χρόνο, άκουγα burda, και μου ερχότανε στο μυαλό το ελληνικό αντίστοιχο. Δηλαδή, είχα στο μυαλό μου "μοντελάκια" παλιομοδίτικα, αλλά όχι με την καλή έννοια: κακόγουστα. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σε πληροφορήσω πως δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Έχει πάρα πολύ ωραία ρούχα, με ωραίες φωτογραφήσεις σαν από περιοδικό μόδας, και, το κυριότερο, έχει στο κέντρο του άπειρα πατρόν (στο τελευταίο τεύχος του, ας πούμε, μέτρησα γύρω στα 60 διαφορετικά μοντέλα) για να φτιάξεις, από επίπεδο αρχάριας, μέχρι πολύ εξελιγμένης. Και θα βρεις πατρόν για σακάκια, φορέματα, πουκάμισα, μπλούζες, παντελόνια, ό,τι σκεφτείς. Έχει, επίσης, μόδα για λίγο πιο ζουμερές γυναίκες, και για παιδάκια (ειδικά αυτά τα τελευταία, είναι πάντα πολύ χαριτωμένα). Και στις τελευταίες σελίδες έχει πάντα χειροτεχνίες (ιδέες για πλεκτά με βελόνες ή με το τσιγκελάκι, με κόλλα και χαρτόνι, διακοσμητικά για το σπίτι...) Με τα πέντε ευρώ που θα δώσεις για να το αγοράσεις, παίρνεις ένα τόνο πατρόν, τη στιγμή που για να πάρεις ένα μόνο πατρόν από ένα κατάστημα ή από το ίντερνετ, θα πρέπει να δώσεις τουλάχιστον 7 ευρώ. Και λίγα λέω.
Η μόνη μανούρα που έχει η υπόθεση, είναι ότι θα πρέπει να ξεπατικώσεις μόνη σου το πατρόν από το κέντρο του περιοδικού που είναι όλα μαζεμένα. Αν είσαι αρχάρια, σε προειδοποιώ: μην ανοίξεις απότομα το φύλλο του πατρόν: θα ζαλιστείς, και θα απογοητευτείς. Θέλει λίγη υπομονή το κομμάτι αυτό. Υποθέτω, όμως, ότι, αφού ράβεις, θα έχεις και λίγη παραπάνω υπομονή από το συνηθισμένο (ε;), και στο τέλος θα το καταφέρεις.
Το σύστημα έχει ως εξής, λοιπόν, αφού επιμένεις να μαθαίνεις: Λιγουρεύτηκες ένα φορεματάκι στις σελίδες της φωτογράφησης. Τί κάνεις; Τσεκάρεις το νούμερο του συγκεκριμένου μονδελακίου. Και πηγαίνεις στις λευκές σελίδες του κέντρου (αυτές, που είναι σαν εφημερίδας). Βρίσκεις το νούμερο αυτό (ξέχασα ότι πρέπει, πριν από όλα, να έχεις βρει το μέγεθός σου, μετρώντας τις διαστάσεις σου), και κοιτάς στα λογάκια. Τί σου λένε αυτά; Όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Δηλαδή: τί απαιτήσεις σε μέτρα υφάσματος έχει το μοντέλο, ποιά είναι τα προτεινόμενα υφάσματα, πόσα κομμάτια από το πατρόν να κόψεις, και οδηγίες για να συναρμολογήσεις το αριστούργημά σου. Στο πινακάκι που έχει σε πλαίσιο είναι το ζουμί: σου λέει σε ποιό σημείο του μεγάλου χαρτιού το κέντρου να ξεπατικώσεις τα κομμάτια σου. Για να καταλάβεις, το κεντρικό αυτό χαρτί είναι τεραστίου μεγέθους, και χωρίζεται στα δύο. Σε κάθε πλευρά υπάρχουν τυπωμένα τα πατρόν, άρα έχεις τέσσερα κομμάτια τελικά (A, B, C και D). Μπορείς να κόψεις το χαρτί αυτό στα δύο, για να το χειρίζεσαι ευκολότερα. Και, αν προσέξεις και δε σε πιάσει ίλιγγος, υπάρχουν γραμμές διαφορετικών χρωμάτων. Το πινακάκι που σου έλεγα παραπάνω σου λέει ποιό χρώμα να κοιτάξεις, και, ανάλογα με το μέγεθος, ποιές γραμμές να ακολουθήσεις (διακεκομμένες, με τελίτσες, κλπ). Τώρα, εσύ θα πρέπει να πάρεις ένα διαφανές χαρτί, και να τα ξεπατικώσεις. Με καλό φωτισμό και υπομονή, θα το πετύχεις.
Μου ήρθε όλα αυτά να τα γράψω, επειδή σήμερα μου ήρθε δωράκι περιποιημένο: 3 τεύχη του Burda από την τιμημένη δεκαετία του '80. Yei! Σκέφτεσαι ότι αυτή η δεκαετία είναι δύσκολη; Λοιπόν, μάθε ότι, αν αφαιρέσεις τις υπερμεγέθεις βάτες, και κάποια άλλα υπερμεγέθη πράγματα (και έχει πολλά τέτοια), έχει υπέροχα κομμάτια! Είμαι σούπερ ντούπερ ενθουσιασμένη, και πολύ στενοχωριέμαι, που είναι καλοκαιρινά τεύχη, και πρέπει να περιμένω μερικούς μήνες για να τα περιλάβω. Μέχρι τότε, θα έχουν περίοπτη θέση στη βιβλιοθήκη μου.
Ευχαριστώ πολύ, Σμαρώ και μαμά Ιωάννα, για το υπέροχο δώρο! Μου φτιάξατε τη μέρα!

26 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Πελαζί μου! Πολύ σωστές οι οδηγίες σου. Με τον καιρό διαπίστωσα ότι πολλά μοντελάκια επαναλαμβάνονται στο περιοδικό. Υπάρχουν ολόιδια από τεύχος σε τεύχος στα οποία απλά έχουν προσθέσει π.χ. τσέπες, καπάκια! Τα επαναλαμβάνουν και ανα τριετία, πενταετία. Θα μου πεις όλα τα πατρόν τελικά βασίζονται σε μανιέρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ω, ναι, έχεις δίκαιον. Πέντε κομμάτια ύφασμα είναι και αυτά, πόσους συνδυασμούς διαφορετικούς πια να κάνεις; Πολλούς, θα μου πεις, αλλά σε βάθος 60 ετών... Τελικά, το στάιλινγκ κάνει τη διαφορά, και οι λεπτομέρειες. Θα κατεβάσω τη ντουλάπα της μαμάς και των θειών (;) μου, μου φαίνεται, να αρχίσουν οι διορθώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πάντως είχα μια φίλη που πήγε σε μια κυρία που παραδίδει μαθήματα πως να ράβεις με burda...και μου έραψε δυο φοβερά συνολάκια για κατι γάμους!!! Κ μου βγήκαν κ τζάμπα... Αν πιάνει το χέρι σου λίγο αξίζει να ασχοληθείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ (προφανώς)...Αξίζει απ' όλες τις πλευρές, νομίζω. Και από οικονομικής απόψεως, και από καλλιτεχνικής και δημιουργικής, και απ' όλα. Και είναι όλα μπροστά σου: από το διαδίκτυο μπορείς να τα μάθεις όλα, ακόμα και δεν έχεις κάποιον να σου δείξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Madame Pelagie! Μου αρέσει το ψευδώνυμο πολύ! Εκεί δε φοίτησε η Πολυδουρη κάποια φεγγάρια? Βρήκα το blog σου εξαιρετικά βοηθητικό και καλαισθητο και ένα μεγάλο μπράβο σου που κοπιάζεις για να μοιραστείς τις γνώσεις σου!
    Το burda είναι όντως πολύ καλή αρχή! Η αδερφή μου έχει τεράστια συλλογή από αυτό το περιοδικό και ένα δεύτερο σπίτι γεμάτο με πλεκτα και κεντητα και ραμμένα από εκει. Πολύ το έχει δουλέψει! Σειρά μου να αξιοποιήσω τη μηχανή της πεθεράς μου, που μόλις χθες άνοιξα πρωτη φορά εδω και 3 χρόνια που την έχουμε σπίτι!!!Θέλω να κοντένω κανένα παντελόνι να ράβω καμια φουστα αλφα να με "κόβει" όχι σπουδαία πράματα απλά...τίποτα διακοσμητικά, τετοια!
    Η μηχανή είναι KROUPP ποδιου. Η μάνα μου είχε SINGER ποδιου αλλά δε θυμάμαι ούτε κλωστή να περάσω κι ούτε τι κανει κάθε εξάρτημα καλα καλά ξέρω! το ζιγκ ζαγκ που λες το φαντάζομαι αλλά δε μπρω να σκεφτώ που χρειάζεται! Μήπως έχεις να μου συστήσεις κανένα λινκ για εντελώς αρχάριες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, αγαπητή Τζωρτζίνα! Βασικά, νιώθω όχι ότι μοιράζομαι τις γνώσεις μου, αλλά καταγράφω τα παθήματά μου (που ευελπιστώ να μου γίνουν μαθήματα).
    Λοιπόν, από τη μικρή μου πείρα, έχω να αναφέρω τα εξής, τα οποία δεν ξέρω αν θα σε βοηθήσουν, αλλά θα τα πω όπως και νά 'χει:
    Εγώ, πριν πιάσω ύφασμα στα χέρια μου, παρακολούθησα πολλά (όμως πάρα πολλά) βίντεο στο youtube. Βασικά, αυτό είναι το μόνο χρήσιμο λινκ που έχω να σου δώσω. Καλύπτει τα πάντα. Ό,τι χρειάζεσαι, πατάς, και, τσακ! Το μαθαίνεις.
    Αν έχεις κάποιον που μπορεί να ξέρει πώς περνάς την κλωστή και πώς να χειρίζεσαι τη μηχανή σου, ρώτα. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις, νομίζω (αν και εγώ δεν είχα κανέναν να ρωτήσω. Youtube και άγιος ο Θεός).
    Δική μου, ξανά, άποψη, είναι ότι, πριν αποκτήσεις λίγη αυτοπεποίθηση με τη μηχανή και τα υφάσματα, καλό θα είναι:
    -να πας στο ΙΚΕΑ.
    -να πάρεις 4-5 μέτρα από το πιο φθηνό ύφασμα που θα βρεις (ας είναι και χασές, ότιδήποτε).
    -να ράψεις για αρχή, ας πούμε, μία ποδιά για την κουζίνα (αυτό είναι εξαιρετικό πρότζεκτ για αρχάριες, πιστεύω, γιατί συγχωρεί τα λάθη και δεν έχει λεπτομέρειες- για την ακρίβεια, αυτό ήταν και το δικό μου πρώτο έργο με τη μηχανή) ή μία απλή-απλούστατη τσάντα (τύπου παίρνω δύο ορθογώνια οποιουδήποτε μεγέθους και τα ράβω μεταξύ τους). Δεν είναι ανάγκη καν να φτιάξεις χερούλια. Ράβεις δύο κορδέλες. Τέτοια μικρά πραγματάκια, πάντα χρειάζονται, και χαίρεσαι πολύ όταν τα βλέπεις ολοκληρωμένα. Λες: εγώ το έφτιαξα αυτό!
    Εναλλακτικά, βέβαια, για να μην ξοδεύεσαι κιόλας, μπορείς κάλλιστα να αξιοποιήσεις ένα παλιό σεντόνι ή μία παλιά κουρτίνα που δεν χρησιμοποιείς πια (η ανακύκλωση είναι πάντα μια υπέροχη και φθηνή ιδέα).
    Λίγο μετά, μπορείς να πιάσεις και το Burda. Παρεμπιπτόντως, σε κάθε τεύχος Burda, υπάρχει πάντα και ένα μοντελάκι (τρελαίνομαι γι' αυτή τη λέξη), το οποίο είναι για σούπερ ντούπερ αρχάριες, με πολύ αναλυτικές οδηγίες και εικονογράφηση. Θα σε συμβούλευα να μην πιάσεις τα υπόλοιπα πατρόν, αν δεν προχωρήσεις λίγο, γιατί θα απογοητευτείς (όπως κι εγώ).
    Η ραφή ζιγκ ζαγκ μπορεί να είναι διακοσμητική, αλλά, βασικά, σε εμάς τις κοινές θνητές, που δεν έχουμε κοπτορράπτη (που κόβει και ράβει ταυτόχρονα τις άκρες για να μην ξεφτίζουν, όπως τον ποδόγυρο, ας πούμε), είναι ό,τι πρέπει για να αποφεύγεται το ξέφτισμα στις άκρες του υφάσματος. Βλέπε youtube.
    Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι. Αν χρειάζεσαι κάτι, στείλε mail. Μακάρι να μπορώ να σε βοηθήσω (τρομάρα μου, βοηθάω κιόλας, ο ψάρακας!).
    xo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Περίμενα με αγωνία απάντηση για να αρχίσω από κάπου! Youtube ε? Οντως έχει τα πάντα! Τα βίντεάκια είναι τέλεια για εκμάθηση αλλά πολύ χρονοβόρα δυστυχώς και με το νήπιο δε μου περισεύει χρόνος! Θα ξεκινήσω λοιπόν από εκεί. Οφθαλμόλουτρο αρχικά και μετά πράξη! Πάντα πιάνει αυτή η μέθοδος! Μαγικό πράμα αυτή η δεξιοτητα του εγκεφάλου.
    Ευχαριστώ πολύ για τις αναλυτικότατες συμβουλές σου! Εχω ράψει πολύ μικρή στη μηχανή της μάνας μου και πάντα μου άρεσε να τη βλέπω να τη δουλεύει. Ωραία εικόνα, στοργική νοικοκυρεμένη σπιτίσια!
    Ευχαριστώ καλή μου! Θα τα λέμε στο εξής! Ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όπως τα λες είναι.
    Χμ, μ' έβαλες, όμως σε σκέψεις. Έχεις χρονικό περιορισμό, έχεις δίκιο, αυτό δεν το σκέφτηκα. Να κοιτάς μόνο τα βιντεάκια που έχουν μικρή διάρκεια.
    Επίσης, μπορείς να μπεις και στο www.coletterie.com. Υπέροχο, καλαίσθητο και έχει πολλά tips, για αρχάριες και μη.
    Μπορείς, πάντα, φυσικά, να παραλείψεις το στάδιο του οράν, και να περάσεις κατευθείαν στο πράττειν. Πιάσε, λοιπόν, ένα παλιό σεντόνι, και άλλαξέ του τα φώτα! Θα έρθουν όλα μετά. Ίσως να είναι και καλύτερα έτσι, τελικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σ'ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση καλή μου! Σήμερα έκανα το πρώτο απογοητευτικό γαζί. Ξεκίνησα με σατέν υφασμα και πείραξα εκεινο το εξάρτημα που σφιγγει την κλωστη και έφαγα 1 ωρα να καταλάβω πως κουμπώνει η σαϊτα και και και! Ξέρεις τώρα τι πέρασα...Πάντως το καλό είναι πως έμεινα μακρυά από το ψυγείο ως τώρα και τώρα έιμαι κομμάτια και γεμάτη ενέργεια ταυτόχρονα! Σαν κάτι νεο να αρχίζει! Αχ!
    Καληνύχτα καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αχ, έλα ρε συ! Πολύ χαίρομαι για σένα. Και, το ξέρεις, μπορεί να ακούγεται ως παρηγοριά στον άρρωστο, αλλά, αν δεν κάνεις λάθη δεν θα μάθεις. Να προσέχεις, μόνο, να έχεις καλό φωτισμό εκεί που δουλεύεις, και να μη σκύβεις πολύ, γιατί θα σε πονέσει το κεφάλι σου γρήγορα. Καλές επιτυχίες. Να κάνεις ανάρτηση τα κατορθώματά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. kalhspera sas :)....eimai polu kainourgia m to thema raptiki ki eimai etoimh n kanw mia xazh erwthsh to periodiko burda uparxei sta periptera i s katasthmata raptikis? a kai kathe pote vgainei?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αχ, καλώς την! Αρχάρια, σαν κι εμένα!
    Λοιπόν, το περιοδικό Burda, ναι, υπάρχει στα περίπτερα. Παρόλα αυτά, έχεις δίκιο να ρωτάς, τους τελευταίους μήνες, κάτι έχει πάρει το αυτί μου ότι παίχτηκε με τα πρακτορεία διανομής και δεν το έχουν όλα τα περίπτερα. Πρέπει λίγο να τα πάρεις (τα περίπτερα) με τη σειρά, για να το βρεις.
    Και, ναι, βγαίνει όντως κάθε μήνα, μέσα προς τέλη. Στις 16 Νοεμβρίου, για παράδειγμα, κυκλοφόρησε το Burda Δεκεμβρίου. Στην τελευταία σελίδα κάθε τεύχους, αναφέρει πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο. Παρεμπιπτόντως, καλά που μου το θύμισες, γιατί στις 14 Δεκεμβρίου βγήκε στα περίπτερα το τεύχος Ιανουαρίου, και δεν το έχω πάρει ακόμα.
    Καλή επιτυχία, και καλή υπομονή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ax s euxaristw para polu madame pelagie eixa mperdeutei ...eutuxws pou se vrika gia oti aporia tha s stelnw :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εννοείται. Χαρά μου να μεταλαμπαδεύσω τα φώτα μου (εδώ γελάμε). Φυσικά, με τον καιρό θα βρεις πολλές πηγές πληροφόρησης (βλέπε και τα υπόλοιπα σχόλια αυτής της ανάρτησης για επιπλέον ιδέες), αλλά μαθαίνεις και από τα λάθη. Τα δικά σου, και των άλλων (όπως τα δικά μου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα, σήμερα σε ανακάλυψα και μου άρεσε πολύ το blog σου. Τώρα αρχίζω με ραπτομηχανή και κάνω πειράματα (με κάθε αποτέλεσμα). Προμηθεύομαι το burda εδώ και λίγους μήνες αλλά θα ήθελα και κάποιο (συγκεκριμένο) παλιό τεύχος. Δυστυχώς στο περιοδικό δεν λέει πώς μπορώ να το προμηθευτώ. Μήπως έχεις καμία ιδέα; Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα.
      Το ότι κάνεις πειράματα είναι πολύ καλό. Σε κάποια στιγμή θα σου βγουν όπως τα θες. Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ ψάχνω παλιά τεύχη του Burda, και ρωτάω όλους τους γνωστούς μου, μήπως καμιά μαμά-γιαγιά-θεία έραβε και είχε. Μέχρι και αγγελία έχω σκεφτεί να βάλω. Στα παλιατζίδικα δεν έχω βρει μέχρι τώρα, ούτε στα μαγαζιά με είδη μεταχειρισμένα (έχω ψάξει παντού). Αν είσαι στην Αθήνα, νομίζω ότι έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες.
      Επίσης, αν το τεύχος που θέλεις δεν είναι πολύ παλιό, δοκίμασε να το ψάξεις στο Burdastyle.com. Εκεί έχουν ανεβασμένα όλα τα πρόσφατα πατρόν (τουλάχιστον τριετίας).
      Καλή τύχη, και να μου πεις πώς πήγε!

      Διαγραφή
  16. kalispera kai egw arxaria eimai kai exw akousei gia to burda kai thelw na to agorasw alla ta periptera mou den to exoun. sto sintagma lete na uparxei?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Άλις. Πρέπει να το ψάξεις λιγάκι το θέμα, να ψάχνεις στα γρήγορα κάθε φορά που περνάς από περίπτερο ή ψιλικατζίδικο/πρακτορείο τύπου, γιατί δεν το φέρνουν όλα, δυστυχώς. Δεν ξέρω αν θα υπάρχει στο Σύνταγμα, διότι μένω λίγο μακριά (Θεσσαλονίκη). Πολύ πιθανόν, όμως, εκεί που έχει κάτι περίπτερα τίγκα στα περιοδικά (απ' ό,τι θυμάμαι, δηλαδή), να υπάρχει.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. με λενε ελενα !! καθε ποτε βγαινει αυτο το περιοδικο ??? θελω και εγω να μαθω να ραβω φορεματα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Έλενα! Λοιπόν, αυτό το περιοδικό κυκλοφορεί περί τα μέσα κάθε μήνα, αλλά συνεχίζει και βρίσκεται στα περίπτερα καθόλη τη διάρκεια του μήνα, όπως όλα τα άλλα περιοδικά. Τώρα, το θέμα είναι ότι δεν το φέρνουν πλέον όλα τα περίπτερα. Πρέπει λιγάκι να το ψάξεις το θέμα, να έχεις το νου σου μην το πετύχεις. Η αλήθεια είναι ότι μήνα με το μήνα, για κάποιο λόγο, γίνεται όλο και πιο δυσεύρετο, επειδή το φέρνουν όλο και λιγότερα περίπτερα και σημεία διανομής. Αλλά σε κάποια φάση θα το πετύχεις.
      Αν είσαι αρχάρια, όμως, νομίζω ότι δεν θα σε βοηθήσει και πολύ το Burda, το οποίο είναι, ας πούμε για το level 3. Αν ξεκινάς τώρα να την ψάχνεις, πιο πολύ θα σε βοηθήσει το youtube ή κάποια γνωστή/συγγενής/φίλη που ξέρει ήδη να ράβει και θα σου δείξει δυο πράγματα.
      Ελπίζω να βοήθησα.

      Διαγραφή
  18. kserete pou mporei na brethei to periodiko sth thessaloniki?
    euxaristw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι, όσο πάει, τα σημεία διανομής του λιγοστεύουν. Κάποτε το έβλεπα σε όλα σχεδόν τα περίπτερα. Τώρα το βρήκα προχθές (μου έιπαν ότι ήρθε πολύ καθυστερημένα αυτό το μήνα) σε ένα περίπτερο στην Εγνατία με Πατριάρχου Ιωακείμ. Αλλά μπορεί να το βρεις κι αλλού, υποθέτω. Πάρε με τη σειρά τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα της γειτονιάς σου.
      Καλο Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  19. geia sas me lene ioulia:-)....asxoloume kai egw me thn raptikh, sto spiti... tha hthela na mathw an uparxoun kapoia seminaria sxetika me to sxedio modas.. thelw polu na paw na mathw kati parapanw apo auta pou kserw hdh.. an kserei kapoia mporei na mou to pei:-)...menw thessalonikh

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Geia sas..tixaia epesa pano sto blog k omologo oti m arese poli...idi pigaino se mia sxoli burda....to na adigrapso ena patron apo to periodiko den m einai diskolo...an k arxaria..tha ithela omos na boro na vgazo moni m patron...kserete poios borei na m to mathei..prepei na pao se sxoli tipou veloudaki..??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!