11.10.11

Λόλα, να ένα μήλο - το Ρ

ραπτομηχανή: Μπορεί να θεωρείς ότι η αγορά μιας ραπτομηχανής είναι μεγάλη εξτραβαγκάντζα για σένα. Και μπορεί και να έχεις δίκιο. Όχι όμως σίγουρα.
Αν με ρωτούσες ένα μόλις χρόνο πριν αν χρειάζομαι ραπτομηχανή, θα σου έλεγα ένα μεγάλο και απόλυτο όχι (κόψε κάτι...). Δηλαδή, την ήθελα, αλλά δεν ήταν μέσα στα σχέδιά μου ποτέ να σκεφτώ να αγοράσω μία. Υπήρξαν πολλές φορές που είπα, τί καλά θα ήταν να είχα μία μηχανή, να έραβα πιο γρήγορα, ας πούμε, αυτή την (απλή κατά τα άλλα) τσαντούλα, ή να κόνταινα αυτό το μπατζάκι ή να ανέβαζα τον ποδόγυρο αυτού του φορέματος, αλλά δεν το μετασχημάτιζα σε επιθυμία.


Και, ξαφνικά, πέρυσι τα Χριστούγεννα, έγινε ένα κλικ. Μη με ρωτήσεις πώς και γιατί, δε μπορώ να σου πω. Η πρώτη μου σκέψη μετά από αυτήν την επιφοίτηση (τρελή επιφοίτηση, τί να σου πω), ήταν η Singer. Είναι οι πιο διαδεδομένες οικιακές ραπτομηχανές στην Ελλάδα, θαρρώ, κάτι σαν συνώνυμο της ίδιας της ραπτομηχανής. Έψαξα και στο διαδίκτυο, και βρήκα μερικές σε πολύ καλή τιμή, Singer, Pfaff, Brother, Bernina, και άλλες, αλλά δεν είχα την υπομονή να την παραγγείλω και μετά να περιμένω- τί κακό κι αυτό! Βουρ στο μαγαζί, λοιπόν, και επέστρεψα στο σπίτι την ίδια μέρα ευτυχής, με τη μηχανή αγκαλιά.
Η μηχανή μου είναι μία Singer, λέγεται Smart II, είναι από τις πιο απλές που κυκλοφορούν, και μου κόστισε 150 ευρώ (ήταν σε περίοδο που την είχαν σε προσφορά-πάντα όμως υπάρχουν προσφορές, να ξέρεις). Έχει, φυσικά, τη δυνατότητα να κάνει το απλό γαζί (εξ ορισμού), καθώς και το ζιγκ-ζαγκ. Κι αυτά είναι που χρησιμοποιώ κυρίως. Έχει και κανα δυο άλλα διακοσμητικά, αλλά τα έχω χρησιμοποιήσει δυο-τρεις φορές μόνο στο σύνολο. Επίσης, έχει αποσπάσιμο μπράτσο για να ράβεις μανίκια, μοχλό για όπισθεν, και ρύθμιση για κουμπότρυπα τεσσάρων φάσεων. Τα εντελώς βασικά, δηλαδή. Το καλό είναι ότι την αγόρασα με εγγύηση δύο χρόνων, για επισκευή και για πλήρη αντικατάσταση, αν τα φτύσει εντελώς.
Το κακό είναι ότι την πήρα βιαστικά. Και δεν σκέφτηκα τα εξής:
1) Ότι σε κάποια στιγμή θα χρειαστεί να ράψω και ελαστικά υφάσματα, και αυτή η μηχανή δεν έχει τέτοια δυνατότητα. Βέβαια, διάβασα στο διαδίκτυο ότι το πρόβλημα ξεπερνιέται αν τοποθετήσεις βελόνα τύπου ball point ή stretch needle (συγγνώμη, δεν ξέρω τους ελληνικούς όρους), αλλά δεν το έχω δοκιμάσει, θα σε γελάσω. Σίγουρα θα υπάρχει κάποια αδυναμία εδώ, δε μπορεί να είναι τόσο εύκολο, αλλιώς θα έπαιρνα το μοντέλο που ράβει τα ελαστικά υφάσματα, το οποίο ήταν κατά εκατό ευρώ ακριβότερο. Μπορεί και όχι, όμως. Προς το παρόν, δεν έχω πιάσει στα χέρια μου ελαστικό ύφασμα (προχθές μου έδωσε η Εύη ένα για δοκιμή, αλλά ακόμα δεν τολμώ να το πιάσω). Θα δοκιμάσω και θα σου πω.
2) Ότι υπάρχει περίπτωση να ράψω κάτι που να είναι πιο χοντρό, ας πούμε κανένα παλτό, ή πολλές στρώσεις υφάσματος μαζί, ας πούμε καμία τσάντα (με τα κολλητικά, τα ενισχυτικά κλπ δημιουργούνται πολύ χοντρές στρώσεις). Η μηχανή μου είναι ψιλοερασιτεχνική, νομίζω, και δεν θα τα καταφέρει σε τέτοιες προκλήσεις (τη δοκίμασα σε ένα φόρεμα που έραψα και σε κάποια στιγμή χρειάστηκε να ράψω πολλές στρώσεις μαζί, και δεν τα κατάφερνε με τίποτα).
3) Ότι ένας κοπτορράπτης θα έκανε πιο εύκολη τη δουλειά, και δεν θα χρειαζόταν να καθαρίζω μία μία τις άκρες του υφάσματος με ραφή ζιγκ ζαγκ. Βέβαια, ο κοπτορράπτης ανεβαίνε κατά πολύ όσον αφορά στο κόστος, αλλά λέμε τώρα.
Συμπέρασμα: Από τότε που την αγόρασα σχεδόν, είχα την εντύπωση ότι έκανα λάθος επιλογή, μάλλον επειδή ήταν βιαστική. Τελικά, τώρα που τα βλέπω όλα γραμμένα σε συν και σε πλην, συμπεραίνω ότι η μηχανή μου είναι μία χαρά για τη δουλειά που τη θέλω. Δεν είμαι δα και επαγγελματίας.
Οπότε, αν κι εσύ θέλεις να πάρεις μία μηχανή, μην το σκέφτεσαι και πολύ. Αν κάνει τα βασικά (ίσιο, ζιγκ ζαγκ γαζί και κουμπότρυπα), δεν είναι από το πανηγύρι, και, στην καλύτερη των περιπτώσεων, αν έχει και εγγύηση, και είναι και μέσα στο budget σου (όσο κι αν είναι αυτό), νομίζω ότι θα πρέπει να πάρεις μία. Έλα, λοιπόν, μην το σκέφτεσαι (πολύ)...
*Εικόνες από το The graphics fairy.

4 σχόλια:

  1. Όταν βγήκα για να αγοράσω ραπτομηχανή αυτή που μου άρεσε είχε 600 ευρώ και ο πωλητής προσπάθησε να με πείσει να βάλω δόσεις. Ήταν singer και έκανε τα πάντα. Δεν την πήρα και σε καμμία περίπτωση δεν θα έβαζα δόσεις για ένα χόμπυ. Πέρα από τον κοπτοράπτη που πραγματικά χρειάζεται, μια μηχανούλα που κάνει τα απλά είναι μια χαρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. madame pelagie telika auti i raptomixani sas exei volepsei??einai kali?giati skeftomai na paw na tn parw kai egw :) ..kai me ta elastika ufasmata uparxei eidiki velona??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια χαρά η ραπτομηχανή. Βέβαια, ίσως να σκεφτόσουν και το ενδεχόμενο να έχει η ραπτομηχανή σου ειδική ρύθμιση, για να ράβεις ελαστικές ραφές. Στην περίπτωση που δεν έχει τέτοια ρύθμιση η ραπτομηχανή (όπως είναι η δική μου), τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις σίγουρα ειδική βελόνα (τη ζητάς στα καταστήματα ως βελόνα για ελαστικά), η οποία στην ουσία είναι μία βελόνα με στρογγυλεμένη άκρη, και που, αντί να τρυπάει τις ίνες του υφάσματος (κάτι τέτοιο στα ζέρσεϋ, ας πούμε, θα προκαλούσε θηλειές), αντίθετα, της σπρώχνει, και εισχωρεί στα κενά ανάμεσά τους, και επίσης ζιγκ ζαγκ ραφή. Η διαφορά στη singer, που είχα πάρει εγώ, ήταν γύρω στα 70 ευρώ παραπάνω για τη ραπτομηχανή με την ειδική ρύθμιση για ελαστικά. Θα πρέπει να σκεφτείς τί υφάσματα θα ράβεις, τελικά. Αν, γενικώς, σου αρέσουν και φοράς ρούχα με ελαστικά υφάσματα, τότε καλύτερα, νομίζω, να πάρεις μία με την ειδική ρύθμιση. Εγώ, ας πούμε, δε φοράω σχεδόν καθόλου τέτοια υφάσματα, οπότε δε μου λείπει αυτή η ραφή. Για υφάσματα με λίγο ελαστικό στη σύνθεσή τους, μια χαρά κάνει τη δουλειά της και αυτή που έχω.
      Παρόλα αυτά, επειδή εγώ είμαι και ανυπόμονη, όταν έψαχνα για ραπτομηχανή, δεν έκανα μεγάλη έρευνα αγοράς. Πήγα σε ένα μαγαζί, και αυτό ήταν. Ίσως θα μπορούσα να είχα βρει καλύτερη σχέση τιμής/ποιότητας. Κάνε μια βόλτα στη Βενιζέλου (αν είσαι από τη Θεσσαλονίκη), και μια βόλτα στο ίντερνετ, επίσης, πριν αγοράσεις. Δε σε βιάζει κανείς (στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα).
      Μην πας και ξοδευτείς, και τελικά το παρατήσεις το άθλημα, και πάνε άδικα τα λεφτά σου...
      Να σημειώσω εδώ ότι αυτή είναι η προσωπική μου άποψη, μη σε πάρω και στο λαιμό μου.
      Ό,τι θελήσεις, πες...

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!