9.10.11

Χρυσό μου...


Πήγα, που λες, προχθές να αγοράσω υφάσματα για το φθινόπωρο. Είχα στο μεταξύ αποφασίσει ότι θα σταματούσα να παίρνω υφάσματα που, απλώς, μου έκαναν κλικ ή ήταν γελοιωδώς φθηνά (πράγμα που έκανα κατά κόρον τον πρώτο πρώτο καιρό). Όπως είπε και η μαμά μου, αφού έφτασα σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο (λέμε τώρα), θα πρέπει από δω και πέρα να αγοράζω υφάσματα-κομμάτια, δηλαδή υφάσματα καλής ποιότητας, για να φτιάχνω "καλά" - βλ. ποιοτικά- ρούχα.
Είναι μία σκέψη κι αυτό. Αυτό πήγα αποφασισμένη, λοιπόν, να κάνω στον Ιχτιάρογλου. Αλλά, κατέληξα να πάρω, φυσικά, και άλλα. Έπρεπε να πάρω και το burda μαζί μου, για να έχω τα μοντελάκια (λέξη παλιακιά, μου φαίνεται λίγο αστείο που τη λέω) μπροστά μου, και τις απαιτήσεις σε μέτρα υφάσματος. Αλλά το ξέχασα (πρωτότυπο). Ευτυχώς, το είχε η Εύη (Εύη, φιλιά!), και έμεινα, τουλάχιστον, σε ένα δρόμο σκέψης. Με περιόρισε αυτό, όσο γινόταν, και με κατηύθυνε, να μη ξοδεύω τις σκέψεις μου εδώ κι εκεί. Πήρα ένα ωραιότατο ύφασμα (ξεχνάω τη σύνθεσή του, πάντως είναι χειμερινό και έχει μέσα μαλλί), για να φτιάξω ένα κρουαζέ φορεματάκι, μούρλια! Να δούμε πότε θα το ξεκινήσω.
Εκτός από αυτό, όμως, πήρα κι ένα ύφασμα που μου γυάλισε κυριολεκτικά. Χρυσό και συνθετικό. Μή γελάς. Έφαγα τη φλασιά ότι θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω για να φτιάξω ένα τσαντάκι φάκελο. Πήρα, λοιπόν, ικανή ποσότητα, λες και θα έφτιαχνα, κι εγώ δεν ξέρω τί μεγέθους φάκελο. Τέλος πάντων.
Έκοψα ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο από το ύφασμα, διαστάσεων περίπου 54 επί 38 εκατοστά.  Έκοψα τις ίδιες διαστάσεις και από το κολλητικό και το ενισχυτικό (interfacing και interlining, λέμε, τί δεν καταλαβαίνεις;), από αυτό που σιδερώνεται και από αυτό που ράβεται, αντίστοιχα. Αυτά τα interτέτοια, για να καταλάβεις, χρειάζονται, ώστε να αποκτήσει η τσάντα λίγο όγκο και να στέκεται σαν τσάντα,  και όχι ωσάν δυο ψόφια κομμάτια ύφασμα. Και τα συναρμολόγησα όλα μαζί, δηλαδή κόλλησα με το σίδερο το ένα, και στερέωσα με καρφίτσες το άλλο, στην ανάποδη πλευρά του υφάσματος. Από εδώ και πέρα, αυτά τα τρία κομμάτια μαζί τα αντιμετώπισα σαν ένα ύφασμα, και στις εικόνες 2 και 3 το πράσινο κομμάτι είναι τα τρία κομμάτια μαζί.


Εικόνα 1 
 Δίπλωσα το ύφασμα σε τρία ίσα μέρη, έτσι ώστε να καταλήξω σε ένα τελικό μέγεθος τσάντας 19 επί 35 εκατοστά περίπου , και τα έραψα όλα αυτά μαζί. Για το φοδράρισμα της τσάντας κατέληξα να χρησιμοποιήσω ένα περισσευούμενο ύφασμα από τη γνωστή βιοτεχνία υποκαμίσων, το οποίο, τελικά, πολύ του ταίριαξε. Έκοψα και από αυτό το ύφασμα ένα κομμάτι ίδιων διαστάσεων, και το έραψα ξεχωριστά, δημιουργώντας, σκέψου, ένα ξεχωριστό φάκελο μόνο με αυτό:


Εικόνα 2
 Γύρισα το φάκελο από την ανάποδη, και έβαλα μέσα του τη φόδρα, με την καλή της μεριά από έξω. Έραψα τα καπάκια της φόδρας και της τσάντας μεταξύ τους, και το αναποδογύρισα:
Εικόνα 3

 Έμεινε μόνο ένα κομμάτι άραφτο, αυτό του χείλους της τσάντας. Είπα να βάλω ένα ρέλι, αλλά βαριόμουν οικτρά. Κατέληξα να γυρίσω απλώς τη φόδρα προς τα έξω, και να δημιουργήσω ένα ψευτορέλι. Τώρα για το κλείσιμο... Δε μερίμνησα να βάλω κάποιου είδους κούμπωμα πριν ράψω τη φόδρα, άρα έπρεπε να αυτοσχεδιάσω με κάποιο δέσιμο. Έκοψα ένα κομμάτι από αυτό που χρησιμοποίησα για τη φόδρα, διαστάσεων περίπου 1,5 μέτρου επί 15 εκατοστών. Με το συνηθισμένο περιθώριο ραφής 1,5 εκατοστού κατέληξα με μία κορδέλα φάρδους 6 εκατοστών. Τη στερέωσα στο πίσω μέρος της τσάντας με ραφή, και την τύλιξα γύρω από την τσάντα με έναν ωραιότατο φιόγκο.
Το τσαντάκι δεν βγήκε άσχημο, αλλά θα μπορούσε να βγει και πολύ καλύτερο, έτσι λέω. Ιδού:

*Frame πρώτης εικόνας από το The graphics fairy, tape strips και frame υπόλοιπων εικόνων από το Pugly Pixel


8 σχόλια:

  1. Καταπληκτική!Καλοφόρετη λοιπόν!
    Περιμένουμε να δούμε και τα υπόλοιπα!
    Φιλιά Εύη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με γειά! Εμένα μου αρέσει (λίγο περισσότερο) και το περιοδικό La mia boutique, σίγουρα θα το ξέρεις. Η δουλειά σου είναι πάρα πολύ καλή και οι οδηγίες σου πολύ κατατοπιστικές. Να δούμε πότε θα αξιωθώ να ανεβάσω κι εγώ σχετικό ποστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μην είσαι και πολύ σίγουρη ότι το ξέρω, γιατί δεν το ξέρω! La mia boutique,ε; Έρχεται και στην Ελλάδα ή το παραγγέλνεις μέσω διαδικτύου; (Νέα πληροφορία-είμαι χαρούμενη!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Pelagie! Είναι ιταλικό, αλλά αφού βγάζεις πατρόν από burda (έχει την ίδια λογική) θα το καταλάβεις και χωρίς να ξέρεις ιταλικά (όπως εγώ!) Το βρίσκω εδώ στη Λάρισα σε ένα πρατήριο τύπου (εκεί βρίσκω και το burda) και κάνει γύρω στα 9-10 ευρώ. Το κακό είναι ότι ο ιδιοκτήτης δε με αφήνει να το ξεφυλλίσσω λιγάκι να ξέρω αν αξίζει να το πάρω ή όχι!!
    Με όλο το θάρρος, βάλε το κουμπάκι με τους followers να αποκτήσεις κι άλλους αναγνώστες! Είναι κρίμα να μη σε ανακαλύψουν κι άλλοι!
    http://www.hepipressweb.com/moda/ultimonumero.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ, να πάρει.. Δεν το έχω δει πουθενά εγώ εδώ (Θεσσαλονίκη). Θα το ψάξω καλύτερα, όμως. Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Περιέργως, στο google (τουλάχιστον στα πρώτα αποτελέσματά του), δεν έβγαλε τη σελίδα που μου έγραψες εσύ. Θενκς!
    Όσο για το κουμπάκι, το έχω σκεφτεί, αλλά έχω ένα θέμα, δεν θέλω να παραγεμίσω με κουμπάκια και widgets το blog, γι' αυτό και δεν το έβαλα... Και δεν ξέρω και πώς ακριβώς λειτουργεί, βασικά-απορώ κι εσύ πώς το ξετρύπωσες και το κατάφερες, δηλαδή. Θα το ψάξω, όμως. Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι (η άσχετη) μιας και είμαι καινούρια στο κουρμπέτι. Πόσο κοστίζει περίπου ένα μέτρο ύφασμα. Δεν μιλάω για μεταξωτό ή μάλλινο. Έκανα μια μικρή έρευνα αγοράς στην πόλη που ζω και το πιο φθηνό ύφασμα κόστιζε 20 € το μέτρο. Είναι ακριβό ή εμένα μου φαίνεται έτσι; Ακόμα και σε κατάστημα με την ένδειξη "διάλυση" το φθηνότερο ύφασμα (συνθετικό) κόστιζε τόσο περίπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν, αγαπητή Ανώνυμη, 20 ευρώ το μέτρο είναι πολύ ακριβά, ακόμα και για ένα αξιοπρεπέστατο ύφασμα. Τόσο ακριβό, δεν αγοράζω σχεδόν ποτέ. Όχι ότι τα υφάσματα είναι υπέρφθηνα, γενικώς. Σε προσφορές, μπορεί να πέσουν στα πέντε ευρώ, ας πούμε. Τώρα, αν δεν υπάρχουν στην πόλη σου μαγαζιά που μπορείς να βρεις λογικές τιμές, υπάρχει πάντα η επιλογή του ίντερνετ. Από την άλλη, βέβαια, αφού είσαι και καινούρια στο θέμα, καλά θα κάνεις να αρχίσεις από υφάσματα που υπάρχουν ήδη γύρω σου. Για παράδειγμα, παλιά σεντόνια, παλιές κουρτίνες, είναι μία πολύ καλή αρχή. Ψάξε στο σπίτι σου, και στα σπίτια της γιαγιάς, της θείας, της γειτόνισσας. Ζήτα τους ό,τι μπορεί να σου φανεί χρήσιμο. Κι εγώ αυτό έκανα στην αρχή, που δεν ήθελα να πληρώσω σε υφάσματα για να εξασκηθώ, και είναι μία πολύ καλή λύση για αρχάριες.
      Ελπίζω να βοήθησα, και κοίτα μην εξαφανίσεις τα καλά σεντόνια της μαμάς και φωνάζει...
      Αν χρειαστείς κάτι και μπορώ να βοηθήσω, άφησε πάλι μήνυμα. Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πάρα πολύ

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!